۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۶۲۸۷۸
آیت الله نابلسی:

اقدامات تروریستی هیچ ربطی به اسلام و پیامبر اسلام ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان، اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری را جدای از دین مبین اسلام و سنت پیامبر اکرم (ص) دانست.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عفیف نابلسی، امام جمعه و مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر صیدای لبنان با اشاره به سوء استفاده برخی از شخصیت‌های مذهبی جهان اسلام از دین، فتواهای برخی از عالم‌نما‌ها را گمراه کننده توصیف کرد.


وی افزود: ما در حال حاضر شاهد درگیری‌های داخلی و چندپارچه شدن امت اسلامی هستیم که این مهم فاجعه بسیار بزرگی برای همه مسلمانان است.


این عالم لبنانی در ادامه با اشاره به اقدامات تروریستی در برخی کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: عملیات تروریستی از سوی گروه‌های تکفیری مرتبط با القاعده، همواره افراد زیادی را در کشورهایی اسلامی به کام مرگ می‌کشاند.


وی تاکید کرد: این گونه اقدامات هیچ گونه ارتباطی با سلف صالح از صحابه، تابعین و هیچ نسبتی با سنت رسول اکرم(ص) ندارد و نمایانگر توحش، عقب افتادگی و غلبه غریزه خونریزی و تعصب بر حکمت و عقل است.


شیخ نابلسی فتوای تخریب مساجد و قبور اولیاء و قتل امامان مساجد را محکوم کرد و گفت: علمای جهان اسلام به جای این اقدامات که تحت عنوان جهاد صورت می گیرد و تنها به کشته شدن مردم بی گناه می‌انجامد سعی در تقویت وحدت جامعه اسلامی داشته باشند./983/ب102/د

ارسال نظرات