۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۳۸۱
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

تبعیت از رهبری و اخلاق‌مداری راهکار گرفتار نشدن دولت آینده به مشکلات کنونی

خبرگزای رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با توصیه به رعایت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی گفت: فضای کشور در صورتی که به سمت بد اخلاقی برود شناخت اصلح به سختی صورت می‌ پذیرد.
حجت الاسلام رضا برنجکار

حجت الاسلام رضا برنجکار، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: افرادی که قصد ورود به صحنه انتخابات و خدمت به مردم در کرسی ریاست جمهوری را دارند باید در دو بعد اعتقادی و عملی از شرایط لازم برخوردار باشد.

     

    وی اعتقاد به اسلام، ولایت فقیه و نظام اسلامی، هماهنگی و پذیرش سیاست‌های ولی فقیه و نظام و قانونمداری را از شرایط اعتقادی و توان بالای اجرایی، دارای سابقه کاری و اهل مشورت بودن را از شرایط عملی رییس جمهور آینده برشمرد و افزود: امیدواریم مردم با تحقیق درست فرد اصلح را انتخاب کنند.

     

    این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که رییس جمهور آینده باید برخوردار از نقاط مثبت دولت‌های گذشته و از نقاط ضعف آنان به دور باشد، بیان داشت: ساده زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری در جلسات و برنامه‌ها، پرکاری و تلاش شبانه روزی، احیای شعارهای اول انقلاب و همسویی با سیاست‌های رهبر انقلاب از نقاط مثبت دولت است.

     

    وی با بیان این‌که متاسفانه در اواخر برخی از ویژگی‌های مثبت دولت به نقاط ضعف تبدیل شد، اظهار داشت: برخی از عملکردهای دولت با نظرات مقام معظم رهبری همخوانی نداشت و شعارهای اسلامی دولت تبدیل به شعارهایی شد که در شان رییس جمهور نبود.

     

    این استاد حوزه و دانشگاه برخی بی احترامی‌ها، پرخاشگری، عزل و نصب‌های غیر مناسب و برخلاف اصول اخلاقی را از دیگر نقاط منفی رییس جمهور فعلی معرفی و خاطرنشان کرد: این دولت پرکار به جهت تضاد و تنش بین قوا توان اجرایی اولیه خود را از دست داد که این باید برای دولت بعدی درس عبرتی باشد تا با تعامل دیگر قوا اختلافات را به حداقل برساند.

     

    وی با اشاره به این‌که سخنان مقام معظم رهبری برگرفته از آموزه‌های اسلامی است، ابراز داشت: تبعیت از رهبری و رعایت اخلاق اسلامی تنها راه نجات دولت یازدهم از نقاط ضعف دولت‌های قبلی است.

     

    حجت الاسلام برنجکار در ادامه توصیه کرد: رییس جمهور آینده در چارچوب قانون و در حد مجاز چهار سال یا حداکثر هشت سال برنامه داشته باشد و بعد از این مدت به فکر ادامه راه خود نباشد.

     

    وی رعایت اخلاق و قانون را از اصول رقابتی نظام اسلامی برشمرد و افزود: فرد اصلح فقط در فضای اخلاقی شناخته می‌شود و در صورتی که فضای کشور به سمت بد اخلاقی برود شناخت اصلح به سختی صورت خواهد پذیرفت.

     

    این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که نامزدهای انتخاباتی در صورتی که علم دارند اصلح نیستند باید از صحنه انتخابات بیرون بروند، گفت: تکثر نامزدها در بین اصولگرایان در شرایط عادی ضرر ندارد ولی باید مراقب بود که شرایط انتخابات به سمتی برود که تشخیص اصلح به راحتی صورت گیرد./921/ت302/ج

 

ارسال نظرات