۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۶۳۷۱۵
معاون وزیر خارجه روسیه:

روسیه با حزب الله لبنان همکاری دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه روسیه ضمن مثبت ارزیابی کردن نقش حزب‎الله در لبنان، گفت: حزب الله اعتبار خود را ثابت کرده و باید به نظراتش احترام گذاشت.
ديدار معاون وزير خارجه روسيه با نماينده حزب الله لبنان در پارلمان حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری اسکوپ، میخاییل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه که به لبنان سفر کرده است نقش مثبت حزب الله را در این کشور ستود و گفت که روسیه با این گروه همکاری دارد.


وی افزود: ما با حزب الله همکاری می کنیم و به خواست مردم لبنان احترام می گذاریم. حزب الله اعتبار خود را ثابت کرده و به همین دلیل باید به نظراتش احترام گذاشت. 


بوگدانف این سخنان را پس از دیدار با محمد رعد، رهبر نمایندگان حزب الله لبنان در پارلمان اعلام کرد.

 

وی همچنین در ملاقات با میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان، نامه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را تقدیم وی کرد. پوتین در این نامه ضمن حمایت از تلاش های میشل سلیمان برای حفظ ثبات در لبنان، بر گفت‎وگو میان احزاب مختلف این کشور به منظور یافتن راه حلی برای اختلافات موجود تاکید کرد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که سفر وی به لبنان به منظور حمایت از تلاش های لبنان برای اسکان آوارگان سوری و برپایی یک کنفرانس بین المللی در مورد بحران سوریه صورت گرفته است.


میخاییل بوگدانف همچنین خواستار افزایش تلاش های منطقه ای و بین المللی برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران در سوریه شد و بار دیگر بر مخالفت روسیه نسبت به مداخله نظامی در سوریه تاکید کرد.


سوریه از ماه مارس 2011 میلادی صحنه درگیری های خونین است و بسیاری از مردم، از جمله بسیاری از نیروهای امنیتی دولت و نظامیان جان خود را از دست داده اند.


دمشق بارها تاکید کرده است که شورشیان این کشور از سوی کشورهای خارجی مانند قطر، عربستان سعودی و ترکیه حمایت می شوند و هدفی جز بر هم زدن آرامش این کشور، که یکی از اضلاع مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی محسوب می شود، ندارند./990/ب902/د

ارسال نظرات