۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۶۳۸۹۷

مسلمانان ونکوور شمالی در کانادا صاحب مسجد می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ آرزوی دیرینه مسلمانان شهر ونکوور شمالی در کانادا بالاخره برآورده شد و نخستین مسجد این شهر تا سه روز آینده افتتاح می‎شود.
ساخت نخستين مسجد شهر ونکوور شمالي در کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، آرزوی دیرینه مسلمانان در شهر ونکوور شمالی کانادا پس از سالها برآورده شد و قرار است اولین مسجد این شهر تا سه روز آینده افتتاح شود.


مسلمانان ونکوور شمالی، افتتاح این مسجد را فصل جدیدی در زندگی اجتماعی خود می دانند.


این مسجد که در محل سابق یک کلیسا ساخته شده است در اولین روز ماه می میلادی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.


انتظار می رود حدود 100 مسلمان که سالها مجبور بودند مراکز تفریحی شهر را برای برگزاری نماز جمعه اجاره کنند از این پس در این مسجد به عبادت بپردازند.


یکی از مسلمانان شهر در این ارتباط گفت: ما مجبور بودیم جمعه ها یکی از مراکز تفریحی در کنار دانشگاه کاپیلانو را اجاره کنیم و تنها حدود بیست نفر در نمازهای جمعه شرکت می کردند، اما اکنون ما نزدیک به 100 نفر هستیم.


شیخ عبدالسلام از علمای شهر نیز در ارتباط با مراسم افتتاحیه گفت: همسایگان غیرمسلمان و هر کسی که تمایل داشته باشد می تواند در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشد.


وی افزود: در اسلام عضویت در هیچ کجا برای ورود به مسجد لازم نیست، هیچ محدودیتی برای کسی نیست، هیچ تمایزی نیز میان کسانی که به مسجد می آیند وجود ندارد.


ساخت مسجد ونکوور شمالی که نتیجه تلاش های گسترده مسلمانان شهر بود یک سال زمان برد و مبلغ سه میلیون دلار کانادا برای خرید زمین آن هزینه شد.

 

نخستین مسجد ونکوور شمالی قرار است خدماتی ارائه دهد که مسلمانان سالها حسرت آن را در دل داشتند.


عبدالسلام در ارتباط با برنامه های مسجد خاطرنشان می کند: در این مکان آموزش داده می شود، مشکلات مسلمانان حل می شود، اختلافات برطرف می شود، جوانان در همین جا ازدواج خواهند کرد و اگر مجبور شدند در همین مسجد و طبق قانون اسلامی طلاق خواهند گرفت. 


مسلمانان حدود 1.9 درصد از جمعیت سی و دو میلیون نفری کانادا را تشکیل داده و اسلام دومین دین بزرگ پس از مسیحیت کاتولیک در این کشور است./990/ب901/د

ارسال نظرات