۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۱۶۴

توجیه اردن درباره حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور

خبرگزاری رسا ـ یک منبع مسؤول در فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن در واکنش به گزارش‌هایی در مورد حضور نظامیان آمریکایی در این کشور برای مداخله نظامی در سوریه تأکید کرد که این نیروها تنها برای شرکت در مانور «شیر در کمین» به اردن اعزام شده‌اند.
تروريست هاي سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا  به نقل از روزنامه الحیات، یک منبع مسؤول در فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن اعلام کرد که حضور نیروهای آمریکایی در این کشور هیچ ربطی به تحولات سوریه ندارد.

 

این منبع افزود: فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن اعلام می‌کند که این نیروها اولین گروه از نیروهای اعزامی آمریکایی برای شرکت در مانور سالانه «شیر در کمین» هستند که در اردن برگزار می‌شود.

 

وی تأکید کرد که این مانور در چند هفته آینده با حضور بیش از 15 کشور عربی و خارجی برگزار خواهد شد و این برنامه در راستای طرح‌های سالانه ارتش اجرا می‌شود و هیچ ربطی به آنچه در سوریه روی می‌دهد ندارد.

 

از سوی دیگر نیز محمد مومنی سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که موضع این کشور در قبال بحران سوریه تغییر نکرده است و امان خواستار راهکار سیاسی برای بحران سوریه است و با دخالت نظامی در این کشور مخالف است.

 

پیشتر 200 نیروی آمریکایی در پی تشدید بحران سوریه به اردن اعزام شدند، واشنگتن اعلام کرده که این نیروها برای عملیات نظامی مشترک با اردن به این کشور اعزام شده‌اند./994/ب102/د

ارسال نظرات