۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۶۴۸۷۴
اوباما:

نمی توان شرایطی را متصور شد که نیروهای ارتش آمریکا در سوریه وارد عمل شوند.

خبرگزاری رسا _ تحلیلگر بی بی سی در خصوص حضور احتمالی نیروی زمینی ارتش آمریکا در سوریه گفت: آمریکا هنوز نتوانسته است که پرونده اش در عراق و افغانستان را که یکی از وعده های انتخاباتی اش بود و با آن به قدرت رسیده است را ببندد.
نمی توان شرایطی را متصور شد که نیروهای ارتش آمریکا در سوریه وارد عمل شوند.

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با توجه به این مساله که برای جلوگیری از خونریزی های بیشتر در سوریه تحت فشار است؛ گفت: نمی تواند شرایطی را متصور شود که نیروهای ارتش آمریکا در سوریه وارد عمل شوند.


تحلیلگر بی بی سی در خصوص حضور احتمالی نیروی زمینی ارتش آمریکا در سوریه گفت: آمریکا هنوز نتوانسته است که پرونده اش در عراق و افغانستان را که یکی از وعده های انتخاباتی اش بود و با آن به قدرت رسیده است را ببندد، و اینکه دوباره بخواهد در کشوری با شرایط بسیار پیچیده، برای حل بحران نیروی زمینی پیاده کند، به نظر با خطرات و ریسک برخوردار خواهد بود.


از سوی دیگر ملاحظاتی که آمریکا برسر مواضع چین و روسیه دارد، سبب شده است که این کشور بی گدار به آب نزند و با اعمال فشار سیاسی موضوع را حل کند.


این تحلیلگر در انتها گفت:  قبلا هم در رابطه با عربستان و قطر، سازمان سیا ارسال سلاح را هماهنگ می کرده است و امروز هم آمریکا در ارسال سلاح به معارضین می خواهد کمک کند./1415/9161/خ

ارسال نظرات