۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۶۵۳۵۵
کارشناس حوزوی مطرح کرد؛

امام زمان اصلاح‌گر آینده جهان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی مسائل اعتقادی گفت: ما هیچ گاه نمی‌اندیشیم و فکر نمی‌کنیم که وجود اقدس امام زمان(ع) به عنوان یک جریان جدی و قطعی در سرنوشت بشریت مطرح است و اعتقاد به وجود امام زمان زنده اصلاح‌گر آینده در حقیقت توده‌ای از اندیشه است که می‌تواند دورنمای زندگانی انسانیت را در بستر کره زمین بسازد و جهان آینده بشریت را مورد پیش‌بینی اندیشمندانه قرار بدهد.
مهدويت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علم الهدی،کارشناس مسائل اعتقادی، در برنامه بر بال سخن که از رادیو معارف پخش می‌شد، به ارائه بحث نظر اندیشمندان در مورد باورهای دینی پرداخت و گفت: مشکل دینی نسل جوان این است که باورهای درونی برای نسل امروز مثل همه نسل‌ها به عنوان یک مسأله فوق‌العاده و خارج از حوزه تعقل و خردورزی مطرح است.

وی ادامه داد: البته بعضی از اندیشمندان هم روی این نکته اصرار دارند که بگویند مسائل دینی از حوزه تعقل خارج است و از عرصه معمولی و متن زندگانی انسان بیرون است، ما خدا را پذیرفتیم، پیامبر را هم قبول کردیم، باید مجموعه باورهای دینی را از منطق خدا و پیامبر بپذیریم و اصلاً در حوزه تعقل و خردورزی ما باورهای دینی قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام علم الهدی ابراز داشت: امتیاز استاد شهید مرحوم آیت الله مطهری این بوده که مجموعه باورهای دینی را نه تنها در حوزه تعقل و خردورزی تبیین فرمودند، بلکه به صورت یک جریان جدی در کانون اندیشه انسان نسبت به زندگی قرار دادند، به همین دلیل استاد بزرگوار تمامی اصول فکری اسلامی را از یک دیدگاه خاصی بررسی می‌کنند که غیر از جریان و دیدگاه معمولی تعقل نسبت به مسائل دینی است.

این کارشناس مسائل اعتقادی اظهار داشت: از جمله مسائلی که در جهان نگری ما به عنوان یک اصل قطعی و تأثیر فوق‌العاده قابلی دارد؛ مسأله اعتقاد به وجود مقدس امام زمان (ع) است، ایمان به امام زمان (ع) در چند بعدش ایمان به غیب است، یعنی باور کردن یک جریان غیر طبیعی و غیر عادی، یک بعد آن این که انسانی بر خلاف انسان‌های معمول زمان تا به امروز هزار و اندی سال در دنیا زنده است در حالی که عمر معمولی زیر صد سال است.

وی افزود: اعتقاد به حضور و زنده بودن یک انسان در طی هزار و اندی سال یک باور غیر طبیعی و غیرعادی است و در مقوله ایمان به غیبت می‌آید، بعد دوم اعتقاد به وجود مقدس امام زمان (ع) مسأله غیبت آن حضرت است، یک انسانی هزار و اندی سال در دنیا عمر کند و در هیچ گوشه جهان یک اثر ملموس و یک خاطره محسوسی از خودش به جا نگذارد و آن چه از او نقل می‌کنند، همه مستند به یک سلسله مطالب در بستر چهارده قرن گذشته دین باشد.

این کارشناس حوزوی اظهار داشت: بعد سوم اعتقاد و باور امام زمان (ع) که به عنوان یک ایمان و باور غیر عادی به حساب می‌آید اصلاح جهانی آن حضرت است، که در برابر تمام قدرت‌های مادی مجهز دنیا، یک تنه قیام کند و بر همه توانمندی‌های نظامی و اقتصادی جهان پیروز بشود، و مجموعه قدرت‌های حاکم و جریان‌های گوناگون سیاسی را در هم بکوبد و به عنوان یک حاکم مطلق مقتدر بر کل کره زمین مسلط شود.

 وی ادامه داد: طبیعتاً این چند باور نسبت به امام زمان (ع) که به یک عنوان از حوزه تعقل و خردورزی عادی و معمولی فراتر است، از وجود اقدس ا مام زمان (ع) یک اسطوره پندار می‌سازد، که ما همیشه حوزه توجه به امام زمان (ع) را از جریان‌های عادی زندگانی خودمان و جهانیان جدا و بالاتر فرض می‌کنیم، مجموعه این باورها را هم به عنوان یک جریان مقدس و یک باور و ایده قدسی در عرصه فکر خودمان پرورش می‌دهیم و در مظاهر زندگانی خودمان ابراز می‌کنیم.

حجت الاسلام علم الهدی در پایان گفت: ما هیچ گاه نمی‌اندیشیم و فکر نمی‌کنیم که وجود اقدس امام زمان(ع) به عنوان یک جریان جدی و قطعی در سرنوشت بشریت مطرح است و اعتقاد به وجود امام زمان زنده اصلاح‌گر آینده در حقیقت توده‌ای از اندیشه است که می‌تواند دورنمای زندگانی انسانیت را در بستر کره زمین بسازد و جهان آینده بشریت را مورد پیش‌بینی اندیشمندانه  قرار بدهد. /9194/پ202/ن

ارسال نظرات