۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۶۵۴۲۷
استاد یار دانشگاه سیاسی:

رسانه‌ها جای خالی خود را در خانواده ایرانی پرکنند

خبرگزاری رسا ـ استادیار دانشگاه سیاسی ابراز داشت: استفاده از ایجاد فرهنگ نرم یک امر مهم درکشور است که رسانه‌های داخلی باید جای رسانه‎های خارجی را پر کرده و از فروپاشی خانواده‌ها خودداری کنند.
کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید اخوان، استاد یار دانشگاه سیاسی، در همایش رونمایی از کتاب فرصت‌ها و چالش‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: این کتاب یک کتاب آکادمیک و تئوریک نیست و من توصیه می‌کنم بر روی این کتاب مانور بسیاری داده شود تا همگان با آن آشنا شوند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان حضرت امام خمینی رحمةالله علیه مطرح بود که رفاه بخشی از چالش‌های کشور است  که این نوع چالش‌ها در گرو ارتباط دولت جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای منطقه است، از این رو شرط خروج از چالش‌های به وجود آمده در کشور با ارتباط با کشورهایی هم چون مصر و عربستان سعودی است تا سیاست خارجی ما شکل بگیرد.

 

استاد یار دانشگاه سیاسی در ادامه یکی از راه‌های انتقال فرهنگ به کشورها را ذکر کرد و بیان داشت: ما نباید الگو بودن برای دیگر کشورها را فقط در قالب شعار داشته باشیم چون یک توریست پس از ورود به کشور ایران امکانات شهری ما را با وسایل رفاهی خود مقایسه می‌کند.

 

وی ادامه نقش رسانه‌ها را در ایجاد فرهنگ نرم مهم خواند و افزود: استفاده از ایجاد فرهنگ نرم یک امر مهم درکشور است که رسانه‌های داخلی باید جای رسانههای خارجی را پر کرده و از فروپاشی خانواده‌ها خودداری کنند.

 

اخوان در پایان درباره کتاب فرصت‌ها و چالش‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: کتاب چاپ شده قابلیت ترجمه شدن را ندارد به سبب این‌که در آن سو‌گیری‌های ارزشی وجود دارد، از این رو می‌توان گفت که کتاب دکتر کشاورز صرفاٌ می‌تواند به تغییر در دیدگاه‌های ذهنی بیانجامد و برای مهیا شدن در حوزه‌های عملیاتی آماده شود که آن را به مرحله ظهور برسانند./957/پ202/ق

ارسال نظرات