۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۶۵۵۶۳

نگاهی به کتاب «منشور هنر و هنرمند از دیدگاه رهبری»

خبرگزاری رسا ـ‌ کتاب منشور هنر و هنرمند در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، از سوی حجت الاسلام سید جلال شربیانی تالیف شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم رونمایی از کتاب «منشور هنر و هنرمند در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی» تالیف حجت الاسلام سید جلال شربیانی چند روز گذشته با حضور آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی  و جمعی از اساتید حوزوی و دانشگاهی تبریز برگزار شد.

 

این کتاب که شامل بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص هنر و هنرمند است، به همت حجت الاسلام سیدجلال شربیانی در یازده فصل گردآوری و تدوین شده است و نگرشی نو نسبت به بیانات و تحلیل های رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مقوله هنر و هنرمند دارد.

 

بنا بر این گزارش، نقش هنر، هنر و هنرمند، شعر و ادبیات، موسیقی، فیلم و سینما، فرهنگ و هنر اسلامی، هنر و علم و سیاست و اقتصاد، مداحی، آثار تاریخی و معماری، تبلیغات و صدا و سیما از جمله فصل ها و بخش های این اثر ارزشمند است.

 

این کتاب را دانشگاه هنر اسلامی تبریز منتشر کرده و به گفته نویسنده با توجه به رسالت دانشگاه هنر اسلامی در ترویج هنر متعهدانه و حساسیت برنامه ریزی در بخش فرهنگ و هنر، هدف از تدوین این کتاب، ارائه مرجعی برای این مهم بوده است تا فعالان عرصه فرهنگ و هنر پیوست های فرهنگی منسجم را با تمسک به رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین کنند.

 

گفتنی است، پیش از این، تنها نوشتاری با این موضوع در اوایل دهه هفتاد تهیه شده بود که از جامعیت و انسجام لازم برخوردار نبود ولی کتاب حاضر با گستردگی مطالب و موضوعات هم اکنون مورد استفاده جامعه فرهنگی و هنری کشور است./935/پ202/ق

ارسال نظرات