۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۶۵۹۷۴
شاه بحرین:

احترام زیادی برای آمریکا قائل هستم

خبرگزاری رسا ـ شاه بحرین در جدیدترین اظهارات خود گفت که وی احترام زیادی برای آمریکا قائل است.
پادشاه بحرين حمد آل خليفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه الوسط بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه در گفت‌وگویی که موسسه مطبوعاتی نیمان در دانشگاه هاروارد منتشر کرد، اظهار داشت: بحرین احترام زیادی برای آمریکا قائل است زیرا بزرگترین هم پیمان ما به شمار می‌رود و کارهای زیادی در راستای خیر و صلاح و تحول وتوسعه منطقه انجام می‌دهد.

 

وی در ادامه ستایش از آمریکا اظهار داشت: روابط بحرین و آمریکا به حدی قوی است که هرگونه تلاشی برای از بین بردن آن محکوم به شکست است.

 

شاه بحرین گفت: روابط بین بحرین و اتحادیه اروپا خوب است و خواهان همکاری بیشتر بویژه در بخش پلیس، بهداشت و دستگاه قضایی هستیم.

 

آل خلیفه در این گفت‌وگو همچنین به گزارش‌های سازمان‌های غربی پرداخت که در آن اشاره شده است که هیچ گونه تغییری در بحرین بعد از صدور گزارش حقیقت یاب دولتی به ریاست محمود شریف بسیونی صورت نگرفته است.

 

وی گفت: این گزارش‌ها صحت ندارد و اصلاحات در بخش‌های مختلف در جریان است. حمد همچنین به «تعدیل ماده 20 قانون اساسی بر اساس توافق همه طرف‌ها در جریان دور اول گفت‌وگوهای توافق ملی» اشاره کرد.

 

شاه بحرین درباره وضعیت شورای همکاری خلیج فارس گفت: رایزنی‌ها بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای اجرایی کردن تشکیل اتحادیه بین این کشورها پیشرفت داشته است و این اتحادیه یک نیاز ضروری و آنی برای منطقه ما است و برای برآورده کردن انتظارات ملت ما اساسی است.

 

وی درباره بیداری اسلامی و تغییرات در برخی کشورهای عربی گفت: ملت‌ها انتظارات و آرزوهای بی‌شمار و مختلفی دارند و انتظار دارند که (بهار عربی) آن را تحقق بخشد و آنها اکنون دچار ناامیدی در این زمینه شده‌اند.

 

بحرین از یکسال پیش صحنه انقلاب مردمی برای دستیابی به آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی است.

 

این انقلاب با موج سرکوبگری رژیم آل خلیفه با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی همراه شده است و درجریان آن صدها نفر شهید یا زخمی شده اند.

 

رژیم بحرین برخوردار از حمایت غرب بویژه آمریکا و انگلیس همچنین هزاران نفر دیگر را بازداشت کرده و بدون هیچ گونه اتهامی به زندان انداخته است.

 

برکنار کردن مردم از مشاغل خود به علت شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز از دیگر اقدامات رژیم آل‌خلیفه بوده است.

 

منابع خبری فاش کرده‌اند که رژیم بحرین از گازهای اشک آور و سمی ساخت آمریکا برای سرکوب مردم استفاده می‌کند./980/ب101/د

ارسال نظرات