۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۶۶۱۱۳
معاون برنامه‌ریزی حوزه علمیه سیستان‌و‌بلوچستان:

روشنگری و بیان ملاک‌های انتخاب اصلح وظیفه روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظمی گفت: روحانیت باید با بیان شاخص‌ها و ملاک کاندیدای اصلح، مردم را در راه انتخاب آگاهانه و مدبرانه هدایت و راهنمایی کنند.
حجت الاسلام محمد کاظمي معاون برنامه ريزي حوزه علميه سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظمی، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه علمیه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که در پیش رو است حماسی ترین و حساس ترین برهه از سال جاری است و حضور پرشور مردم می‌تواند برگ زرینی از حماسه را در تاریخ نظام و انقلاب رقم بزند.

معاون برنامه ریزی حوزه علمیه سیستان و بلوچستان افزود: روحانیت و طلاب در میان مردم از نقش محوری و پررنگی برخوردار هستند که باید این نقش در مسیر اسلام و انقلاب به کار برده و لازم است طلاب و سخنرانان در مناسبت‌ها و جلسات خود مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: دشمنان نظام قصد دارند حضور حماسی مردم را کمرنگ کنند و این موضوع وظیفه روحانیان را خطیر و سنگین‌تر می‌کند و باید با بیان شاخص‌ها و ملاک کاندیدای اصلح مردم را در راه انتخاب آگاهانه و مدبرانه هدایت و راهنمایی کنند.

حجت الاسلام کاظمی در پایان گفت: روحانیت در عرصه‌های سیاسی انقلاب از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و این مسأله می طلبد که فضلا ضمن پرهیز از جناح گرایی و عضویت در احزاب و تشکل های انتخاباتی و تبلیغ از یک کاندیدای خاص، تنها شاخص های مورد تأیید رهبری را در جامعه تبیین و به مردم گوشزد و یادآوری کنند./940/ت302/س

 

 

ارسال نظرات