۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۶۶۲۴۸
صدای آمریکا خبر داد

مشکلات اقتصادی غرب همچنان گریبان گیر است

خبرگزاری رسـا _ کشورهای عضو گروه هفت در انگلیس با هدف بررسی راه های چگونگی به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد جهانی از طریق اصلاح ساختار بانکی و سیاست های پولی تشکیل جلسه دادند.
گروه جي هفت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ شبکه صدای آمریکا در ارتباط با ادامه مشکلات اقتصادی ای که همچنان گریبان مردم و سران کشورهای غرب است چنین خبر داد: وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای صنعتی عضو گروه هفت، در انگلیس تشکیل جلسه دادند.

 

این نشست با هدف بررسی راه های چگونگی به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد جهانی از طریق اصلاح ساختار بانکی و سیاست های پولی، برگزار شده است.


این شبکه در ادامه افزود: مقامات مالی کشورهای عضو گروه هفت؛ آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ایتالیا و انگلیس برای شرکت در یک نشست دو روزه در حومه لندن گردهم آمدند.

جرج آزبورن مقام ارشد انگلیسی که حامی اعمال ریاضتهای اقتصادی است، ریاست این نشست را بر عهده دارد.


وی در رابطه با ا
ین نشست گفته است: خبر خوب این است که اقتصاد جهانی در حال حاضر اعتماد به نفس و ثبات بیشتری به دست آورده است. اما خبر بد این است که باید کارهای زیادی برای ترمیم این نوع اقتصاد صورت بگیرد.


جورج آزبورن همچنین افزود: متاسفانه ما در سالهای اخیر شاهد این قضیه بوده ایم که اقتصاد، تحت تاثیر اتفاقاتی قرار گرفته که توسط همسایگان انگلیس بوجود آمده است.


گفتنی است که کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول، ماه گذشته به آقای آزبورن تذکر داده بود که بازده ضعیف انگلیس نشان می دهد دیگر وقت آن رسیده است که این کشور دیدگاه هایش را در زمینه ریاضت های اقتصادی مورد بازنگری قرار دهد .


شبکه صدای آمریکا در ادامه افزود: گروه هفت هنوز با مسئله بزرگ نرخ بالای بیکاری؛ به ویژه در میان جوانان روبروست.

در این حال وزیر دارایی آلمان هشدار داد که دولتهای اروپایی اگر فکری به حال این مسئله نکنند حمایت مردم را از دست خواهند داد.


خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپایی نیز اخیرا در یک سخنرانی در ایتالیا بر اهمیت این نکته تاکید داشت که اصلاحات اقتصادی باید همسو و به موازات رشد اقتصادی صورت بگیرد.

 

شبکه وابسته به وزارت دفاع آمریکا در آخر گفت: نکته مفید این گردهمایی را می توان اینگونه در نظر گرفت که گروه هفت می تواند با رهبران جدید مالی اعضای خود همچون رئیس جدید خزانه داری آمریکا و وزیر جدید دارایی ایتالیا آشنا شود.


ظاهرا مشکلات اقتصادی غرب آنقدر وخیم شده است که شبکه صدای آمریکا غایت این نوع نشست ها را صرفا آشنایی اعضای جدید با یکدیگر می داند و نه ارائه راه کار برون رفت و حل بحران فزاینده اقتصادی غرب.
/ 1409/9161/خ
 

ارسال نظرات