۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۶۹۱۹
رییس هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان:

توییتر سبب خسران دنیا و آخرت می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان گفت: هر کسی که از تویتر استفاده می کند دنیا و آخرت را از دست داده است.
آل شيخ رييس هيأت امر به معروف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبداللطیف آل الشیخ رییس هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان، با انتقاد شدید از کسانی که از شبکههای اجتماعی به ویژه توییتر استفاده می کنند، اظهار داشت: هر کسی که از توییتر استفاده می کند دنیا و آخرت را از دست داده است، توییتر به تخته سیاه کسی تبدیل شده است که تخته سیاه ندارد.

 

اظهارات آل الشیخ که با موضع رسمی مقامات عربستان در این زمینه همسو به نظر می رسد، بیانگر آن است که نهادهای مذهبی و سیاسی در عربستان از افزایش استفاده شمار زیادی از سعودی ها از شبکههای اجتماعی نگران هستند.

 

رییس هیأت امر به معروف سعودی حدود یک هفته قبل گفته بود این هیأت در یک سال 215 جادوگر را بازداشت کرده و با 554 پرونده قاچاق انسان برخورد کرده، و بیش از 426 کارگاه مشروبات الکلی را از بین برده است.

 

آل الشیخ اظهار داشت:  دختران 12 ساله را با افراد بالای 40 سال می بینیم و هر روز شمار زیادی از دختران کم سن و سال را به ویژه در شهرهای بزرگ مانند ریاض و جده بازداشت می کنیم.

 

وی همچنین درباره افزایش پرونده های فریب دختران نوجوان و کم سن و سال با سوء استفاده از فناوری‌ها هشدار داد.

 

شبکه‌های اجتماعی عربستان اخیرا از پرونده یکی از شاهزدگان سعودی در ارتباط با دختری پرده برداشتند که در یکی از خیابانهای محله السامر در شرق استان جده رها شده بود. این شاهزاده با تکذیب این خبر تهدید کرد از هرکسی که نام او را در این پرونده ببرد شکایت خواهد کرد.

 

براساس جدیدترین بررسی ها، 12 درصد از کل جمعیت عربستان از تویتر استفاده می کنند، که 55 درصد آنان را مردان و 45 درصد را هم زنان تشکیل می دهند./9456/ب102/د

ارسال نظرات