۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۶۷۳۹۶

معرفی کتاب هدهد سبا در برنامه بشری

خبرگزاری رسا ـ‌ شرکت کنندگان در برنامه مسابقه محور بشری در بخش کتابشناسی به سؤالاتی از کتاب هدهدسبا پاسخ خواهند گفت.
 راديو قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، شرکت کنندگان در برنامه مسابقه محور بشری در برنامه یکشنبه 29 اردیبهشت ماه در بخش کتابشناسی به سوالاتی از کتاب هدهدسبا پاسخ خواهند گفت.

 

یکی از این سوالات این است که خدواند کدام یک از پیامبرانش را در قرآن کریم به عظمت اخلاق ستوده؟

 

علاقه‌مندان برای مطالعه در مورد اخلاق و جهان بینی  اسلامی، به عنوان یکی از منابع در یافت پاسخ سوال این مسابقه می توانند به کتاب هدهد سبا مراجعه کنند.

 

هدهد سبا کتابی در مورد اخلاق و جهان بینی اسلامی و بیان سازگاری جان انسان با اخلاق حسنه است، در این کتاب عنوان شده که آدمی فطرتا به اخلاق نیک مثل عدل و احسان عشق می‌ورزد و از ظلم بیزار است.

 

هدهد سبا در مورد اهمیت تفکر در خالق هستی و ارتباط جهان بینی هر شخص با قلب او سخن گفته است؛ این کتاب یکی از ابزارهای مهم شناخت جهان بینی ناب و صحیح را قلب و باطن سالم معرفی کرده و علائم قلب سلیم را بیان نموده است.

 

در بخشی از این کتاب آمده است:"ای عزیز ،دو چیز است که تو را به کار و عمل وادارد. یکی بیم و دیگری امید و جز این دو انگیزه ای برای حرکت نیست. ندیدی داستان آن کس را که سحرگاه بستر گرم را رها میکند و به طاعت خدا روی میآورد؟ انگیزه او چیست جزء خوف و رجا ,همانگونه که رب العالمین در وصف آنان میگوید «بستر تهی میکنند و پروردگارشان را از روی بیم و امید میخوانند» بیمی از خشم و غضب خداوند و امید به رهایی به ساحت قرب کبریایی ؛و این سخن را از بزرگی بشنو که : اگر تو با بترسانند تا بعد ایمن شوی بهتر از آن است که ایمنت دارند و بعد در خطر افتی."

 

هدهد سبا را کریم محمود حقیقی از شاگردان برجسته آیت الله نجابت شیرازی نگاشته است، وی که تالیفات بسیاری در زمینه  عرفان و اخلاق اسلامی دارد در این کتاب نیز با قلم مسجع و آهنگین خود، خواننده را به تفکر و تعمق در جهان بینی اسلامی و اخلاق اسلامی وا می‌دارد.

 

برخی دیگر از عناوین این کتاب؛ علائم قلب سلیم، صلاحیت دل برای قرب حق تعالی، استماع گوش دل، حجاب دل و قساوت و سرسختی دل است.

 

هدهد سبا را انتشارات حضور منتشر کرده است و انتشارات ارمغان طوبی یک جلد از هدهد سبا را به برنده مسابقه پیامکی روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه برنامه بشری اهدا می‌کند./959/د102/ق

ارسال نظرات