۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۶۷۴۳۱
امام جمعه ماکو:

سران کشورهای اسلامی موضع قاطع خود را در برابر هتکان دینی اعلام کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو، خواستار اعلام موضع صریح فرق و مذاهب اهل سنت و تمامی روشنفکران جهان اسلام نسبت به باطل بودن عقاید و اندیشه‌های فرقه ضاله وهابیت شد.
کشورهاي اسلامي

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: مشکل اصلی فرق دست ساخته استکبار جهانی اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگ شیعی در جهان است.

 

 

وی تصریح کرد: وهابیون سعی دارند با حرکات مذبوحانه خود در اهانت به مقدسات اسلامی چهره خشن و خشونت‌باری از اسلام و امت‌های اسلامی برای دیگر ملت‌ها ترسیم کنند.

 

این مسؤول با اشاره به این که وهایت نه دین و نه مذهب محسوب می‌شود، گفت: وهابیت در واقع جرثومه فساد و فرزند ناخلف انگلستان است که در راستای اهداف شوم استکبار جهانی سازماندهی شده است.

 

خطیب جمعه ماکو ادامه داد: در تمامی ادیان آسمانی نبش قبر افراد معمولی جایز شمرده نشده و اجازه آن به هیچ فردی داده نمی‌شود، حال آن که حجر بن عدی شخصیتی وارسته و از صحابه پیامبر(ص) و یار ولایت و دارای ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی برجسته‌ای بود.

 

حجت‌الاسلام رنجبری حرکت وهابیون به سرکردگی استکبار جهانی در نبش قبر حجر بن عدی را حرکتی مذبوحانه، از پیش تعیین شده و هدفدار عنوان کرد و اذعان داشت: انتخاب این شخصیت به خاطر عشق و ارادت ایشان به پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) است.

 

وی در ادامه به کلام حجر بن عدی به حضرت علی(ع) که فرمودند من سرباز شما هستم و از شرق تا غرب در رکابتان و در اطاعت محض شما خواهم بود، خاطرنشان کرد: همین ولایتمداری این شخصیت دینی را ثابت می کند./936/ت302/س

ارسال نظرات