۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۶۷۵۲۳
صدای آمریکا خبر داد؛

تل آویو غافلگیر از موفقیت های ارتش سوریه

خبرگزاری رساـ نتانیاهو مصرّ است که اسرائیل به هر طریق ممکن از انتقال تسلیحات سوری به حزب الله لبنان جلوگیری کند.
سردرگمي نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا نیز مانند دیگر رسانه ها به سخنان امروز آقای بشاراسد در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی کلارین پرداخت.
آقای بشاراسد رئیس جمهوری سوریه در این مصاحبه گفته است: در بحران کشور سوریه عامل داخلی و خارجی وجود دارد که البته مهمترین آن دخالت خارجی است.
وی در بیان دخالت های خارجی چنین گفت: برخی از کشورها بنا بر محاسباتی که داشتند، مداخله در اوضاع سوریه کردند که البته محاسباتشان غلط از آب درآمد. آنها تصور می کردند که طرح هایشان در عرض چند هفته و چند ماه به نتیجه مطلوب خواهد رسید اما اینطور نشد. زیرا مردم سوریه در برابر تمام مظاهر دخالت خارجی مقاومت کردند.
آقای بشاراسد با تاکید بر اینکه همه چیز در جنگ کشورش باید از طریق خود مردم سوریه حل و فصل شود گفت: هر تصمیمی در مورد اصلاحات و اقدامات سیاسی، یک تصمیم داخلی است و هیچ کشوری از جمله آمریکا حق ندارد در آن دخالت کند. سوریه به عنوان یک کشور مستقل مسائلش با برگزاری انتخابات حل و فصل می شود نه از طریق برگزاری کنفرانس و رئیس جمهور مانند کاپیتان یک کشتی نمی تواند در زمان طوفان کشتی را رها و فرار کند.


شبکه صدای آمریکا در ادامه به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال سوریه پرداخت و علت دخالت های خارجی در این کشور را اینگونه بیان کرد: نتانیاهو مصرّ است که اسرائیل به هر طریق ممکن از انتقال تسلیحات سوری به حزب الله لبنان جلوگیری کند. بدون شک خاورمیانه یکی از حساس ترین دهه های خود را تجربه می کند و سوریه مرکز این بی ثباتی فزاینده می باشد. ما اوضاع را از نزدیک دنبال کرده و خود را برای هر سناریویی آماده می کنیم.
شبکه وابسته به پنتاگون، صدای آمریکا علت نگرانی نتانیاهو و آمادگی اسرائیل برای مداخله هرچه بیشتر در امور سوریه را اینگونه توضیح داد: ارتش سوریه در بیست و هشتمین ماه بحران و جنگ داخلی، به موفقیت های زیادی در مبارزه با مخالفان مسلح از جمله کنترل بیشتر کلیدور استراتژیک دمشق تا سواحل مدیترانه دست یافته است. از جمله منطقه القصیر که در کنترل مخالفان سوریه بود و ارتش در عملیاتی فراگیر در حال تصرف کامل این شهر استراتژیک مخالفان مسلح است./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات