۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۶۷۸۰۴
استاد درس خارج حوزه:

عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان دلیل بر ناتوانی افراد نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که انتخابات محل امتحان و کلاس تربیتی و اخلاقی برای ملت است، اعتراض به رد صلاحیت‌ها را از اخلاق انتخاباتی به دور دانست.
حجت الاسلام والمسلمين فقيه يزدي / 1

آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به پایان مهلت اعلام اسامی نامزدهای اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم از سوی شورای نگهبان، رد صلاحیت‌ها را دلیل بر ناتوانی و ضعف افراد ندانست.

 

وی با اشاره به بداخلاقی‌های رخ داده در انتخابات 88، از انتخابات به عنوان کلاسی برای ترقی و تعالی اخلاق نام برد و اظهار کرد: انتخابات کلاسی برای ترقی و تعالی است و هر دوره‌ای که بر انتخابات می‌گذرد باید هم ملت و هم کسانی که می‌خواهند انتخاب شوند، مدارج بالای اخلاق را طی کنند.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه انتخابات محل امتحان و کلاس تربیتی و اخلاقی برای ملت است، گفت: فضای مملکت باید یک فضای انتخاباتی آن هم براساس انتخاب اصلح از روی اخلاق‌مداری و موازین معرفت اخلاقی و البته براساس تدبیر باشد.

 

وی با اشاره به برخی از ملاک‌های تعیین صلاحیت در شورای نگهبان همچون مدیریت، دشمن‌شناسی و التزام عملی به ولایت فقیه، اعتراض به رد صلاحیت‌ها را از اخلاق به دور دانست و تصریح کرد: آبروریز‌های بی‌جا و بی‌مورد در انتخابات جز کید شیطان و تسلط فتنه‌گران حاصلی ندارد.

 

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی گفت: شورای نگهبان وظیفه رسیدگی به احراز صلاحیت‌ها را به عهده دارد و در این راستا به وظیفه خود عمل می‌کند، چنانچه همه باید به وظیفه عمل کنیم و بدانیم هرکسی از انجام وظیفه خود کوتاهی کند، ‌در محضر خدا باید جواب دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخابات یازدهم بدانند که انسان باید آبرویش را برای خدا بدهد، چه رد صلاحیت شوند و چه رد صلاحیت نشوند، برای خدا کار می‌کنند، اینکه صلاحیت برخی افراد احراز نمی‌شود دلیل بر ناتوانی آنان نیست، آنچه مهم است جواب‌گویی در محضر خدا است.

 

این استاد اخلاق حوزه از همگان خواست تا تسلیم تکلیف باشند و گفت: هرگز نباید رهبر معظم انقلاب را تنها بگذاریم، باید همگان ایشان را تقویت کنند، حتی کاندیداها و شورای نگهبان در یک صف واحد برای خدا و جبهه حق تلاش کنند، بی‌جهت پرخاشگری نکنیم و به یکدیگر نسبت‌های ناروا ندهیم تا انتخابات پرشوری به لطف الهی برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه از زشتی‌های انتخابات گذشته باید عبرت بگیریم، ابراز کرد: در انتخابات باید تمام گفته‌ها، رفتارها و روش‌ها صحیح و اسلامی باشد، چه آنجا که از کسی تعریف می‌کنیم و چه آنجا که او را رد و برنامه‌اش را مردود اعلام می‌کنیم باید روی حساب و دقیق باشد.

 

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، رأی مردم را پشتوانه‌ای برای استحکام و اعتماد بیشتر به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه اعتراض بی‌جهت سبب کم اعتمادی مردم به نظام می‌شود، تأکید کرد: کاری کنیم که همه جامعه به یک اعتماد محکم مرتبط شوند. /920/ت302/ج

ارسال نظرات