۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۶۸۱۲۵

اعتکاف، پرواز به سوی ملکوت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، اعتکاف را یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین اعمال برای خودسازی دانست و گفت: اعتکاف انسان را متوجه آخرت می‌کند و روح انسانی را جلا می‌دهد.
مهر تسبيح انگشتر
حجت الاسلام سیدرضی قادری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اعتکاف را بهترین عمل برای خودسازی دانست و گفت: اعتکاف مفهوم قرآنی دارد و در آیات زیادی از این عمل الهی یاد شده است.
وی ادامه داد: اعتکاف به معنای خلوت گزینی با خدا است و این سه روز که انسان در مسجد با خدا خلوت می کند، از دنیا و مظاهر مادی جدا می شود و می‌تواند مراتب کمال را طی کند.
پرورش روح
این کارشناس حوزوی با تبیین ابعاد مختلف انسان ابراز داشت: انسان مشتق از روح و جسم است و در ایام اعتکاف می‌توان نفس و روح را پرورش داد و اعتکاف فرصتی است که جنبه ملکوتی انسان تقویت شود.
وی افزود: اعتکاف در زندگی اجتماعی انسان اثرات زیاد دارد و اراده انسان قوی می‌شود و اگر انسان در ایام اعتکاف بین خدا و خودش را اصلاح کند، ارتباط بهتری با مردم برقرار می‌کند و با نیت پاک و صادق در جامعه حاضر می‌شود.
جوانی و تهذیب نفس
حجت الاسلام قادری با اشاره به گرایش جوانان جامعه به اعتکاف خاطر نشان کرد: شکی نیست که جوان دارای غرائز مختلف است و در اثر اعتکاف می‌تواند خود را تهذیب کرده و مسیر تکامل خود را از دوران جوانی شروع کند.
وی تصریح کرد: در اعتکاف نباید از ادعیه و اذکاری که در کتب معتبر آمده است غفلت کنیم، نمازها و دعاهای زیادی وجود دارد که شخص معتکف شایسته است با آنها مأنوس شود.
اعتکاف و حج واقعی
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان، اعتکاف را یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین اعمال برای خودسازی دانست و بیان داشت: علمای بزرگ این جمله را بیان کرده اند که:« اعتکاف مانند اعمال حج است»، انسان در اعتکاف حس می‌کند که در سرزمین مکه حاضر شده است و با خدا نزدیک‌ترین حال و صفا را دارد، اعتکاف انسان را متوجه آخرت  می‌کند و روح انسانی را جلا می‌دهد./978/ت302/ی
ارسال نظرات