۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۶۸۲۲۵
سخنگوی جبهه پایداری:

کاندیدای اصلح باید بوی حکومت علوی را بدهد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جبهه پایداری تاکید کرد: در انتخاب کاندیدای اصلح باید ببینیم کدام یک از افراد به این حکومت و شاخصه های آن نزدیک ترند؛ ممکن است بعضی از کاندیدها وعده و عیدهای مادی بدهند اما سخنی از معیارهای مد نظر رهبر معظم انقلاب از جمله اخلاص و استقامت در آن ها و سخنانشان دیده نشود.
اميرحسين قاضي زاده سخنگوي جبهه پايداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی شب گذشته دوم خرداد درجمع مدیران کانون های مساجد اظهار داشت: امسال در لایحه بودجه دولت برای بخش فرهنگی نزدیک به 30 درصد کاهش بودجه در نظر گرفته شده است که اگر افزایش قیمیت ها و تورم را هم به این کاهش بودجه اضافه کنیم شاهد رقم بزرگ تری خواهیم بود.

وی با بیان این که این موضوع قطعاَ به بخشی از مسائل فرهنگی آسیب می رساند، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش کرد تا بخشی از کاهش اعتبارات که برنامه های فرهنگی کشور از جمله برنامه های مربوط به مساجد را تحت تاثیر قرار می دهد را کنترل و جبران کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که ما سعی کردیم این جبران کاهش اعتبارات را به سمت مراکز فرهنگی، دینی از جمله مساجد و حوزه های علمیه سوق دهیم، ابراز کرد: بنابراین در لایحه بودجه کشور رقم قابل توجهی به توسعه فعالیت های مساجد و کانون های فرهنگی، هنری مساجد و همچنین تعمیر و بازسازی مساجدی که زیر مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارند، اختصاص یافت که این رقم پس از اتمام بررسی لایحه بودجه در مجلس در اختیار مساجد و کانون ها قرار می گیرد.

حجت الاسلام پژمان فر به سایر فعالیت های کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره و عنوان کرد: یکی از فعالیت های مهم این کمیسیون در چند ماه اخیر بررسی فعالیت های صدا و سیما بود تا بتوانیم اشکالات و نقص هایی که در این نهاد وجود دارد را از طریق قوانینی که بر صدا و سیما مدیریت می کند، اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در مورد مسائل کلی و مهندسی فرهنگی کشور نیز جلسات و مباحثی مطرح شد و تلاش کردیم تا در سطح کشور مسائل فرهنگی را به صورت متناسب و گسترده در تمام بخش ها و نهادهای مختلف کشور فعال کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسات مختلف با نهادهای دولتی و غیر دولتی تاثیر گذار در عرصه فرهنگی شهر مشهد خبر داد و اذعان کرد: مسئلۀ فرهنگ یک مسئله پیچیده است که ایجاد تحول در آن نیازمند زمان و فراهم شدن مقدمات مهمی است؛ همچنین باید زوایای مختلف آن مورد توجه قرار بگیرد و مسائل آسیب زای فرهنگی نیز به دقت جراحی شود.

حجت الاسلام پژمان فر در بخش دیگری از سخنانش به سالروز میلاد امیرالمونین(ع) اشاره و تاکید کرد: دنیا هنوز نتوانسته است مراتب عالی امام علی(ع) و آنچه که ایشان به آن عمل می کردند را توصیف، درک و بازگو کند؛ دنیا در حالی از توصیف حد اعتدال عدالت ناتوان است که امیرالمونین(ع) عدالت را به صورت کامل در حکومت خود اجرا کردند.

 کاندیدای اصلح باید بوی حکومت علوی را بدهد

امیر حسین قاضی زاده، سخنگوی جبهه پایداری در ادامه با بیان این که هدف و آرمان ما تحقق جامعه ای با معیارهای حکومت علوی است، گفت: مدیران این حکومت نیز باید از جنس حکومت علوی باشند زیرا قرار است جامعه را به سمت تشکیل چنین حکومتی آرمانی سوق بدهند.

وی افزود: یکی از دلایل کامل بودن دین اسلام این است که دستورات و انسان هایی الگو و کامل را در قالب دین و روش زندگی به انسان ها عرضه کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از افتخارات ما شیعیان این است که بعد از رسول خدا(ص) تعداد زیادی الگوهای بی نظیر داریم که در رأس آن ها امام علی(ع) قرار دارد.

وی با بیان اینکه سایر ادیان تنها یک یا دو الگو آن هم در چند عرصه خاص می توانند معرفی کنند، بیان کرد: الگوهای ما شیعیان الگوهایی همه جانبه اند؛ به طور مثال امیرالمومنین(ع) نمونه و الگویی کامل از یک فرزند، همسر، پدر، هم رزم، حاکم و شخصیت اجتماعی است و هیچ دین و آئین دیگری نمی تواند چنین الگویی ارائه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: وقتی خداوند، امام علی(ع) را به ما عرضه می کند منظورش این است که تراز و محور این امت را علی(ع) و تراز جامعه و رابطه موجود در آن را علوی در نظر گرفته است.

قاضی زاده تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با مدنظر قرار دادن همین آرزو و دیدگاه، یعنی حکومت علوی، شکل گرفت، مردمانی که این انقلاب را به وجود آوردند تجلی شعارهایشان این بود که حکومتی تشکیل شود تا آنچه که دنیا در زمان علی(ع) تجربه کرده بود، مجدداً محقق شود؛ این هدف چیزی است که حکومت در این 33 سال گذشته آن را دنبال کرده و برای رسیدن به آن هزینه، استقامت و مقاومت کرده است و هر روز نیز یک گام به تحقق آن نزدیک تر شده است.

وی با بیان این که انتخاب مدیران کشور نیز از همین زاویه دارای ارزش است، ابراز کرد: ما در تشکیل حکومت یک آرزو و آرمان داریم که برای تحقق آن باید تلاش کنیم مدیرانی از همان جنس را انتخاب کنیم زیرا آن ها قرار است در  عرصه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، تعلم و تربیت و ... زیربناهایی از جنس حکومت علوی را تدوین کرده و بستری را مهیا کنند تا ما در آن رشد یافته و به حکومتی که بوی علی(ع) می دهد دست یابیم.

 معیارهای کاندیدای اصلح

وی تاکید کرد: در انتخاب کاندیدای اصلح باید ببینیم کدام یک از افراد به این حکومت و شاخصه های آن نزدیک ترند؛ ممکن است بعضی از کاندیدها وعده و عیدهای مادی بدهند اما سخنی از معیارهای مد نظر رهبر معظم انقلاب از جمله اخلاص و استقامت در آن ها و سخنانشان دیده نشود.

قاضی زاده افزود: ما باید مراقب باشیم تا سختی زندگی ما را دچار غفلت از آرمان هایمان نکند؛ ما در این عرصه مورد امتحان قرار می گیریم که آیا فقط آباد کردن دنیا، که لازم هم است، مد نظرمان قرار دارد یا هدفی مهمتر و تحقق حکومت علوی که آباد کردن دنیا هم در مسیر آن قرار دارد را مورد توجه قرار می دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که عده ای نگاه شان نگاه ابرقدرتی است، خاطرنشان کرد: کشور ما سابقه ای چندین هزار ساله دارد و تا کنون سه بار امپراطوری و ابر قدرت جهانی تشکیل داده ایم، از این رو عده ای معتقدند باید به دوران و حکومت هخامنشیان برگردیم، عده ای هم معتقدند باید به ابرقدرتی مثل آمریکا و شورووی سابق تبدیل شویم.

وی عنوان کرد: نگاه ما وجود سرزمینی به عنوان وعده گاه مومنان است، جامعه ای اسلامی که مردمش تربیت و روابط اسلامی و بر اساس عدالت دارند؛ در این سرزمین حداقل تعریف از انسان به معنای تقوا و انسان متّقی است که واجباتش را انجام می دهد و از محرمات دوری می کند، او نسبت به خدا معرفت و شناخت کامل کسب کرده و از آن در عمل و رفتارش استفاده می کند.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: بنابراین تحقق یک امپراطوری معنوی  مورد نظر ما است و باید با این دیدگاه افراد را انتخاب کنیم چرا که رویکردشان باید تحقق چنین جامعه ای باشد.

قاضی زاده در ادامه به رأی شورای نگهبان و واکنش دو نفر از احراز صلاحیت نشده ها اشاره و خاطرنشان کرد: این دو نفر در ظاهر و تا الان نسبت به رأی شورای نگهبان تمکین کرده و واکنشی نشان ندادند، البته حامیان و اطرافیان آن ها اعتراض هایی به اشکال مختلف از جمله مصاحبه و یا نامه نگاری داشته اند.

وی ابراز داشت: در عرصه رقابت یک نظارت وجود دارد که حفظ آن نظارت باعث استحکام نظام می شود ضمن این که انتخابات نظام نیز از سالم ترین انتخابات دنیا است و کسی نتوانسته است وجود خدشه ای در این انتخابات را ثابت کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیز در پاسخ به سوالی در مورد جایگاه ایران در عرصه بین الملل، گفت: جایگاه ایران در نظام بین الملل آنقدر اهمیت دارد که نظام سلطه در هیچ جای دنیا بدون در نظر گرفتن رفتار و نگاه ایران تصمیمی نمی گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که موضوع مسکن موضوعی جدی است، بیان کرد: مباحثی در مجلس و دولت مطرح است تا در غیرکلان شهرها زمین و مسکن به تازه متأهل ها ارائه شود.

وی تاکید کرد: ما به تسهیل خانه دار شدن زوجین و مردم کمک می کنیم ولی تصور من این است که این مسیر درستی نیست و ما باید هم چون گذشته به سمت یک جانشینی چند نسلی حرکت کنیم تا هم رشد اجتماعی و هم رشد عاطفی صورت بگیرد./934/پ201/ج

 

ارسال نظرات