۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۶۸۳۱۵
استاد دانشگاه «کیل» آلمان:

مباحث آموزشی باید باور عمومی دانش آموزان شود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه کیل آلمان و نظریه‌پرداز شاخص تعلیم و تربیت گفت: اگر مباحث آموزشی به یک باور عمومی در دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شود اثرگذاری آن‌ها بیشتر می‌شود.
پروفسور «ولكر كارفت»، استاد دانشگاه «كيل» آلمان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، پروفسور ولکر کارفت، استاد دانشگاه کیل آلمان در همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران که در مشهد برگزار شد، گفت: باید یادگیری به عنوان یک مؤلفه مهم در شاگردان نهادینه و به یک جریان ملموس در زندگی شخصی و اجتماعی آنان تبدیل شود.
وی اظهارداشت: آموزش و تعلیم و تربیت یک امر فردی است و همان‌گونه که احساس افراد با خوردن و یا چشیدن خوراکی‌ها با هم متفاوت است، درک و احساس اشخاص هم از آموختن مسائل آموزشی با هم فرق می‌کند.
وی افزود: تا زمانی که شاگردان یک مسأله آموزشی را به خوبی درک نکرده باشند، فرآیند یادگیری آنان توفیقی نخواهد داشت.
این پروفسور آلمانی اظهار داشت: فردی‌سازی تعلیم و تربیت و آموزش از مؤلفه‌های مهم موفقیت این بخش است و معلم و یا استاد باید در کنار آموزش دروس عمومی از طریق تعامل و ارتباط فردی مباحث آموزشی را به شاگردان و دانشجویان خود انتقال داده و در آنان نهادینه کند.
استاد دانشگاه کیل آلمان افزود: تندرستی شاگرد و معلم دیگر عوامل موفقیت در عرصه‌های آموزشی است و اگر آنان از نظر بدنی سالم نباشند، فرآیند تعلیم و تربیت بی‌فایده است.
وی گفت: ساختار مهم عاطفی آموزش به دانش‌آموزان و دانشجویان در خانواده پایه‌گذاری شده و مشکلات عاطفی و روحی سبب کاهش اثربخشی این فعالیت‌ها می‌شود.
وی شرایط زمانی و مکانی را سایر پیش‌شرط‌های موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت دانست و گفت: اثرگذاری آموزش در یک مکان و زمان خاص با مکان و زمان دیگر متفاوت است و این مسأله باید در بررسی و پروهش‌های این بخش مورد توجه خاص قرار گیرد.
چهارمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران با اهداف بررسی راهکارها و زیرساخت‌های تحول در نظام آموزش و پرورش با شرکت صاحب‌نظران، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت از دانشگاه‌های مختلف کشور و کشورهای آلمان و آمریکا اول و دوم خردادماه جاری در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.
تبیین جایگاه و نقش فلسفه تعلیم و تربیت در تحول نظام‌های آموزش و پرورش ایران و سایر کشورها و ترسیم چشم‌انداز تحولات مطلوب آموزش و پرورش کشورمان از دیدگاه فلسفه تعلیم و تربیت از دیگر اهداف این همایش است./907/د102/ی
ارسال نظرات