۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۶۸۳۱۸
با محوریت شعار سال؛

همایش استانی روحانیان و طلاب اهل سنت در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری همایش استانی روحانیان و طلاب اهل سنت همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ارومیه خبر داد.
همایش استانی روحانیان و طلاب اهل سنت در ارومیه برگزار می شود

حجت الاسلام حسن اسماعیلی، معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: همایش روحانیان و طلاب اهل سنت سراسر استان همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ارومیه برگزار می شود.

 

وی تبیین مولفه های تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را از محورهای اصلی این همایش عنوان کرد و افزود: در این همایش ابعاد مختلف تحقق عملی حماسه سیاسی و همچنین حماسه اقتصادی با واکاوی مولفه های عملی در شرایط فعلی از طریق سخنرانان همایش مورد تشریح و تبیین قرار می گیرد.

 

این مسؤول در ادامه با تشریح سایر برنامه های مرکز بزرگ اسلامی ارومیه در سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، اجرای مسابقه فرهنگی از وصیت نامه الهی و سیاسی حضرت امام خمینی(ره) را از جمله برنامه های اجرایی اعلام کرد که با حضور طلاب و روحانیان مرکز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی، اعزام 35 نفر از طلاب اهل سنت برای زیارت مرقد مطهر امام راحل در سالگرد ارتحال ملکوتی ایشان، اجرای مسابقات پیامکی و برگزاری همایشی با حضور مسؤولان استانی در مسجد امام شافعی ارومیه در 14 خرداد ماه را از دیگر برنامه های گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) ذکر کرد.

 

معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی همچنین خاطرنشان کرد: در این ایام نیز پنج نفر از روحانیان اهل سنت برای تبلیغ و ترویج آموزه های اسلامی به بخش های مختلف استان از جمله بخش انزل و صومای برادوست اعزام می شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که فعالیت های معاونت فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی استان در سه حوزه مدارس، مساجد و حوزه عمومی متمرکز شده است، در حال حاضر 33 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سنی نشین استان فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: با توجه به این که چند سالی است درصدد هستیم که امام جماعت و اعضای هیات امنای مساجد از سوی مرکز بزرگ اسلامی معرفی شوند، برنامه هایی در جهت افزایش تعامل بین روحانیون و هیات امنای مساجد اجرا شده و توفیقات خوبی در این حوزه حاصل شده است.

 

معاون فرهنگی و امور روحانیان مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی، ابراز داشت: ائمه جمعه اهل سنت در مساجد علاوه بر برگزاری نمازهای یومیه و نماز جمعه، برپایی جلسات بیان احکام فقه، کلاس های قرآنی و برنامه های مختلف فرهنگی و دینی را نیز بر عهده دارند./936/ت302/ب

ارسال نظرات