۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۶۸۳۶۴
آیت‌الله موسوی‌جزایری:

شرایط سنی برخی متناسب با اداره اجرایی کشور نبود/ تلاش تحریک کنندگان راه به جایی نخواهد برد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری تاکید کرد: برخی از شخصیت ها معروف و در بین مردم شناخته شده هستند اما در برهه کنونی شرایط سنی آنها توفیق رسیدگی به امور اجرایی کشور را نمی دهد؛ تحریک کنندگان تلاش بیخودی نکنند؛ چراکه نتیجه ای نخواهند گرفت.
 آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خوزستان که در ستاد فرماندهی حضرت ولی عصر(عج) خوزستان برگزار شد، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: رمز عملیات بیت المقدس جهت آزادسازی خرمشهر قهرمان «یاعلی بن ابی طالب» بود و تقارن این روز با ولادت حضرت علی(ع) بسیار عجیب است و به همگان ثابت کرد که هر چه در نظام اسلامی داریم از برکت اهل بیت(ع) است.

فتح بزرگ خرمشهر باید تحلیل و بررسی شود

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی ایجاد کرد، بیان داشت: تبیین عظمت فتح خرمشهر نیازمند تحلیل و تفسیر است و برای درک اهمیت این موضوع باید به شرایط ایران اسلامی در سال های 60 و 61 مراجعه کرد که جنگ همه جانبه بعثی از یک سو و تحریم های سخت و رنج آور دشمنان از سوی دیگر گویای وضعیت ناگوار ایران در آن دوران بود.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این صدام، دیکتاتور عراق با تجهیزات پیشرفته و نظامی بلوک های شرق و غرب در برابر ایران اسلامی صف آرایی کرد، تصریح کرد: با این حمایت ها بود که صدام بیش از 800 کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی را مین گذاری کرد و جنگ ما با بعثی ها فقط جنگ تسلیحات، طرح ها و نقشه های غربی نبود بلکه دلارهای نفتی عربستان، کویت، امارات و قطر هم بعثی ها را حمایت می کرد.

آیت الله موسوی جزایری با تشریح شرایط آن دوران، خاطرنشان کرد: عملیات بیت المقدس در چنین شرایطی انجام شد در حالی که بیش از 5 هزار کیلومتر از خاک های ایران اسلامی از هویزه گرفته تا خرمشهر و بیست کیلومتری اهواز در اشغال بعثی ها بود و با این اوضاع فتحی بزرگ و عظیم با لطف خداوند و عنایات ائمه معصومین(ع) صورت گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که فتح خرمشهر یک پیروزی چشم گیر و معجزه آسا برای ملت ایران بود، اظهار داشت: در این عملیات بزرگ و عظیم نیروهای ایرانی 19 هزار نیروی ارتش بعث عراق را به اسارت گرفتند و این نشان از بزرگ این فتح است که امام خمینی(ره) درباره آن فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

خداوند همانند مکه، خرمشهر را آزاد کرد

وی با بیان این که خرمشهر را خدا آزاد کرد همان طوری که دست کافران از مکه را کوتاه کرد، ابراز داشت: مکه پایگاه اصلی و بزرگ سپاه کفر بود اما کافران از وعده های خداوند غافل و به کلام خداوند در قرآن کریم مبنی بر این که « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» گوش نداده و آن را درک نکرده بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: چیزی نگذشت که خداوند مکه را فتح کرد و این فتحی مبین و شگرف بود که در پی آن هدایت ها و امدادهایی برای مؤمنان رخ داد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیات سوره مبارکه نصر، اظهار داشت: در این آیات خداوند متعال می فرمایند که گروه گروه کفار و مشرکان تسلیم می شوند و تو هم باید استفغار و تسبیح خداوند را به جا آوری و بدانی که این نصر و پیروزی از جانب خداوند متعال بوده است.

برخی حرکات دشمن سبب شده است که راه صحیح ولایت فقیه را از یاد ببریم

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که در برهه کنونی در شرایط سخت جنگ نرم هستیم، ابراز داشت: دشمن با تبلیغات سوء و صحنه سازی های غیرمتعارف بصیرت ملت ایران را هدف قرار داده است و با وارونه کردن مطالب شرایطی را پیش آورده است که با دست خودمان تیشه به ریشه خود می زنیم، دچار اختلاف شویم و راه صحیح و الهی که همان ولایت فقیه است را از یاد می بریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر این که « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، بیان داشت: دشمن می خواهد کاری کند که ما اصل ولایت فقیه را فراموش کنیم اما کور خوانده است و راه به جایی نخواهند برد؛ چراکه ملت ایران با عزم و اراده خود کاری را که شروع کرده تا پیروزی کامل ادامه می دهد و این امانت را به دست صاحب اصلی اش می رساند.

قانون گریزان در حال رسوایی و از بین بردن خود هستند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که پدیده شوم و هولناک نا امنی در کشورهای مختلف وجود دارد، ابراز داشت: ایران اسلامی از نظر امنیت در دنیا حرف نخست را می زند و این بازی های سیاسی و تبلغیاتی برای این است که ایران اسلامی را به میدان بکشند اما نمی دانند که ملت ایران با اطاعت از ولایت فقیه راه سعادت و پیروزی را ادامه می دهد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان ایران اسلامی را کشوری قانون مدار معرفی کرد و خوشبختی را در گرو تمکین به قانون دانست و گفت: هنجارشکنان و قانون گریزان در حقیقت خودشان را رسوا و از بین می برند و باید همواره مطیع قانون باشیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تصمیم اخیر شورای نگهبان در احراز صلاحیت های کاندیداهای ریاست جمهوری، شورای نگهبان را نهادی مورد اعتماد امام، رهبری و مردم عنوان کرد و گفت: شورای نگهبان با کمال تقوا، تدین و بی طرفی مسائل را پیگیری می کند و آن چیزی که به صلاح کشور است را انجام می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رد صلاحیت برخی از کاندیداها و حرف و حدیث های بوجود آمده، تصریح کرد: برخی از شخصیت ها معروف و در بین مردم شناخته شده هستند اما در برهه کنونی شرایط سنی آنها توفیق رسیدگی به امور اجرایی کشور را نمی دهد، پس تحریک کنندگان تلاش بیخودی نکنند؛ چراکه نتیجه ای نخواهند گرفت.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش با بیان این که عمل به تکلیف شرعی از همه امور مهم تر و بالاتر است، اظهار داشت: شورای نگهبان، تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و همه و همه باید برای خداوند متعال کار کنیم و صلاح کشور را بر هر چیز دیگری ترجیح دهیم./9461/پ202/ج

 

ارسال نظرات