۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۶۸۵۹۰

زنان محجبه در آمریکا در یافتن کار با مشکل روبرو هستند

خبرگزاری رسا ـ نتایج تحقیقات جدید نشان می‎دهد که زنان محجبه در بازار کار آمریکا با تبعیض‎های فراوانی روبرو بوده و در یافتن کار با مشکل مواجه می‎شوند.
زنان محجبه در آمريکا در يافتن کار با مشکل روبرو هستند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، تحقیقات جدید نشان می دهد که زنان محجبه در بازار کار آمریکا با تبعیض های فراوانی روبرو می شوند و کارفرمایان بیشتر ترجیح می دهند که زنان محجبه را استخدام نکنند.

 

سونیا غومان، استاد دانشگاه هاوایی که این تحقیقات را انجام داده است، گفت: ما یک تحقیق میدانی به منظور بررسی میزان تبعیضی که زنان محجبه در یافتن کار با آن مواجه هستند، صورت دادیم.

 

وی افزود: ما از دانشجویان 19 تا 22 ساله خواستیم که یک بار با حجاب و بار دیگر بدون حجاب به مغازه های خرده فروشی و رستوران ها مراجعه کرده و تقاضای کار کنند.

 

نتایج این تحقیقات نشان داد که دانشجویان محجبه در یافتن کار با تبعیض های فراوانی روبرو شده و پاسخ های گاه خشن و بی ادبانه ای از سوی صاحبان مغازه ها دریافت کردند.

 

همچنین بر اساس این تحقیقات، زنان محجبه در سازمان هایی که تنوع قومی و دینی کارمندان آنها بالاتر است از شانس بیشتری برای استخدام شدن برخوردار هستند.

 

چندی پیش نیز غومان و آن ماری رایان، همکار وی در دانشگاه ایالتی میشیگان گزارشی تحت عنوان "به اینجا خوش نیامدید: تبعیض علیه زنان مسلمانی که روسری به سر دارند" منتشر کردند.

 

به گفته این استاد دانشگاه هاوایی، هرگاه گزارشی در مورد تبعیض های شغلی منتشر می شود زنان مسلمان محجبه نیز بخشی از این گزارش خواهند بود./990/ب902/د

ارسال نظرات