۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۸۹۷۲

نیم‌نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان

خبرگزاری رسا ـ ایجاد فضای تخصصی جهت استعداد یابی، آموزش و تمرین طلاب در زمینه سخنرانی و تولید محصولات مورد نیاز همچون کتاب و نرم افزارهای آموزشی در عرصه توسعه سخنرانی علمی بخشی از اهداف مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان است.
امير بيان امير بيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان، گروهی جهادی و علمی است که فعالیت‌های خود پیرامون خطابه و سخنرانی را از مهر ماه 1388 در مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم به طور رسمی آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی راه اندازی این گروه تحقق بخشیدن به دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری، پیرامون یکی از ارکان اساسی عرصه جهاد فرهنگی یعنی خطابه و منبر است.

شایان ذکر است، سند چشم انداز مؤسسه خطابه امیر بیان در سه فاز مختلف تهیه و تدوین شده است که نخستین فاز آن در یک دوره 4 ساله پیش بینی شده است.

ایجاد فضای تخصصی جهت استعداد یابی، آموزش و تمرین طلاب در زمینه سخنرانی و تولید محصولات مورد نیاز همچون کتاب و نرم افزارهای آموزشی در عرصه توسعه سخنرانی علمی از جمله اهداف لحاظ شده در فاز نخست چشم انداز مؤسسه است.

همچنین تهیه آرشیو و کتابخانه تخصصی سخنرانی «بانک سخنرانی چند رسانه‌ای و بهترین سخنرانی ها»، تشکیل لابراتوار سمعی، بصری و رایانه ای و تربیت اساتید تخصصی فنون سخنرانی از دیگر اهداف این چشم انداز است.

حجت‌الاسلام مهدی گلریز، مسؤول روابط عمومی مؤسسه خطابه امیر بیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان در سال تحصیلی 91 ـ 92 برای چهارمین دوره، طلاب را به صورت تخصصی برای تخصص در روش سخنرانی و خطابه جذب کرده و در دو ترم چهارماه به صورت هفته‌ای شش ساعت روش سخنرانی را به آنان می‌آموزد.

وی در ادامه افزود: این مؤسسه پس از اتمام دو ترم تحصیلی، آموزش‌های لازم را به صورت فشرده و تخصصی در قالب اردوی 20 روزه در تابستان به طلاب می‌آموزد؛ کلاس‌های آموزشی این اردو از ساعت 8 صبح شروع می‌شود و تا 5 بعدازظهر ادامه دارد.

مسؤول روابط عمومی مؤسسه خطابه امیر بیان اظهار داشت: مؤسسه امیر بیان پس از تخصص طلاب در امر خطابه و سخنرانی، بستر تبلیغی را برای آنان فراهم آورده و آنان را به مدارس، پارک‌ها،‌ کوهپیمایی‌ها و حلقه‌های معرفت، مراسمات عزاداری، دعای ندبه و زیارت عاشورا در مساجد و حسینیه‌ها اعزام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های این گروه در ایام فاطمیه امسال، اعزام مبلغ به 19 منطقه در شمال، غرب و جنوب تهران بود؛‌ مبلغان این گروه صبح تا ظهر را در مدارس و بعدازظهر و شب را در مساجد، حسنیه‌ها و پارک‌ها به تبلیغ چهره به چهره و ایراد سخن پرداختند.

حجت‌الاسلام گلریز تأکید کرد: گروه مالک اشتر وابسته به مؤسسه خطابه امیر بیان در ایام محرم، صفر و فاطمیه سال‌های 89، 90 و 91 و فاطمیه 92 در مناطق مختلف تهران به فعالیت تبلیغی پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین گروه‌های طلایه‌داران ظهور در شهرستان شیراز، شهید بابائی در شهرستان قزوین، شهید برونسی در شهرستان سبزوار، شهید میرافضلی در شهرستان رفسنجان، طه در شهرستان‌های ملایر و گیلان غرب و شهید کاظمی در شهرستان داراب به وسیله مبلغان تربیت شده در مؤسسه خطابه امیر بیان به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

مسؤول روابط عمومی مؤسسه خطابه امیر بیان گفت: تولید محصولات پژوهشی، کتب روش سخنرانی و فصلنامه چندرسانه‌ای آموزشی و پژوهشی تبلیغ در قالب نرم‌افزار از دیگر فعالیت‌های مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان است.

وی تصریح کرد: مصاحبه با شخصیت‌ها و خطبای قوی و توانا درباره راز موفقیت آنان در امر خطابه و سخنرانی یکی از محتویات فصلنامه‌های چندرسانه‌ای آموزشی و پژوهشی تبلیغ است.

حجت‌الاسلام گلریز اظهار داشت: آموزش سلاح بیان، فن رسا، روش پاسخگویی به شبهات و روش بیان احکام از سوی اساتید و خطبای توانا، همچنین ارائه فیش‌های سخنرانی، روضه، نوحه و بیان احکام و ارائه اسلاید،‌ فیلم‌های کوتاه و کلیپ برای استفاده در تبلیغ میان دانش‌آموزان، نیز از دیگر محتویات این فصلنامه‌ها است.

شایان ذکر است، مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان در سال تحصیلی 88 ـ 89، 120نفر، 89 ـ 90، 170نفر، 90 ـ 91، 270 نفر و 91 ـ 92، 100نفر ورودی داشته است و مجموعا 350نفر از آنان در کارگروه‌های تبلیغی جذب شده و به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

گفتنی است، این مؤسسه در مدارس و ارگان‌های دیگری همچون مدارس علمیه مروی، دارالمبلغین و امام رضا(ع) در تهران، سفیران هدایت در ساوه، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گرگان، بنیاد شهید امور ایثارگران، مرکز تحقیقات سپاه و مؤسسه ولاء منتظر قم، به آموزش فن خطابه می‌پردازد./997/ت301/ن

ارسال نظرات