۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۶۹۰۵۶
در همایش رسانه و حماسه مطرح شد؛

رسانه ها با تقید به قانون زمینه ساز انتخاب اصلح باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش و رسالت خطیر رسانه ها اعم از مکتوب، دیداری و شنیداری در ارتقای شاخص های بصیرت سیاسی گفت: رسانه ها با التزام عملی به قانون باید زمینه ساز انتخاب اصلح برای تحقق حماسه سیاسی باشند.
رسانه ها با تقید به قانون زمینه ساز انتخاب اصلح باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در همایش استانی «حماسه و رسانه» که با حضور اصحاب رسانه، مطبوعات و اعضای کانون های تبلیغاتی در ارومیه برگزار شد، با برشمردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با رسالت حوزه رسانه و مطبوعات در انتخابات گفت: بحث انتخابات یکی از مصادیق تحقق حماسه سیاسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال به رویکرد آن دقت و توجه داشته اند.

 

وی با بیان این که جلوه های عینی تبلور شعار حماسه سیاسی و اقتصادی به حضور مردم در انتخابات بازمی گردد، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی برای سوق دادن مردم به انتخابی شایسته و اصلح را رسالت حوزه رسانه و مطبوعات در حفظ و صیانت از کلیت نظام معرفی کرد.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به باید و نبایدهای انتخاباتی از دیدگاه مقام معظم رهبری بر بیست اصل کلی مندرج در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری انتخابات را یک نعمت بزرگ الهی برای نظام توصیف کرده و صیانت از این نعمت را وظیفه ذاتی رسانه دانسته اند.

 

این مسؤول تصریح کرد: حضور و مشارگت آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات صحنه ای را متجلی می سازد که در سایر ایام سال کمتر می توان شاهد این پویایی و نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه بود و این خود از برکات و نعمت های برگزاری انتخابات در جامعه دینی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر رسالت بصیرت افزایی رسانه عنوان کرد: رسانه ها با تکیه بر اصول مهندسی فکری و فرهنگی باید زمینه ساز انتخاب اصلح در جامعه باشند.

 

وی همچنین به جایگاه منتقدانه رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات باید انتقاد خود را آراسته به ابزار عدل، انصاف و واقع نگری بکنند، چراکه لازمه انتقاد عادلانه واکاوی واقع بینانه موضوعات و مباحث اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه است و در این چارچوب نیز معنای عدل غیر از انصاف نخواهد بود.

 

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: اگر رسانه ها هر چند در مقام انتقاد چه به صورت عمدی و یا سهوی جانب عدل و انصاف را رعایت نکنند و از دستاوردهای ارزشی و آرمانی جامعه در برابر هجمه های مختلف صیانت نکنند؛ موجب سلب اعتماد مردم به رسانه ها شده و کارکرد رسانه در حوزه اطلاع رسانی بر مبنای حقیقت موضوع با چالش مواجه می شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اهرم اصلی خلق حماسه های ماندگار در تاریخ سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی همچون حماسه 9 دی، حماسه هشت سال دفاع مقدس و افتخارات عظیم دیگر از این دست رسانه ها بودند.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه نمره قبولی رسانه و مطبوعات در صیانت و حراست از دستاورهای نظام و انقلاب بیشتر از سایر اصناف است، تاکید کرد: بی انصافی است اگر با این وجود نشریات خودمان را متهم به نشر ناامیدی در میان مردم بکنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حسن ظن داشتن نسبت به یکدیگر و از بین بردن فضای بدبینی، تشویق به حضور مردم در انتخابات، پرهیز از دامن زدن به اختلافات غیر اصولی و رعایت حریم و آبروی افراد را از جمله باید و نبایدهای انتخاباتی از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: ایشان تاکید دارند که در مجال انتخابات، رسانه ها نباید ابزار و آلت دست تحقق اهداف دشمنان شوند.

 

وی با ضرورت اجتناب رسانه از مشغول کردن اذهان عمومی به مسائل فرعی و حاشیه ای، تشویق کردن به حضور پرشور مردم در انتخابات را ضمانتی برای بیمه کردن نظام در برابر فرافکنی های دشمنان انقلاب دانست.

 

حجت الاسلام کریمی دلسرد کردن مردم نسبت به نظام را بزرگترین منکرات توصیف و خاطرنشان کرد: اگر پیرو و مقلد ولایت فقیه هستیم جایز نیست در رابطه با تضعیف جایگاه دستگاه های ظابطه مند همچون شورای نگهبان مطلب بنویسیم چرا که حفظ جایگاه کلی نظام از اولویت های رسالت رسانه ها و فعالان عرصه مطبوعات است.

 

گفتنی است؛ همایش استانی «رسانه و حماسه» در ادامه با برگزاری کارگاه آموزشی "بصیرت و رسانه" با حضور دکتر مهران صمدی از اساتید علوم ارتباطات و رسانه کشور و کارگاه "تشریح قانون مطبوعات" با سخنرانی توکل حیدری، رییس دادگستری آذربایجان غربی و رونمایی از نرم افزار موسقیی "یاشیل نغمه لر" که در سه قطعه با موضوع انقلاب، ولایت و دفاع مقدس تنظیم شده است، خاتمه یافت./936/پ202/ب

ارسال نظرات