۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۶۹۳۸۴
ولایتی در جمع مردم ارومیه:

32 سال تجربه روابط بین الملل برای بازسازی سیاست خارجی کافی است

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: معتقدم 16 سال فعالیت در وزارت خارجه و 16 سال فعالیت به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل برای بازسازی سیاست خارجی کشور کافی باشد.
ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دکتر علی اکبر ولایتی، کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، امروز در جمع پر شور مردم ارومیه در مسجد سردار همزیستی برادران ترک، کرد و مسیحی در آذربایجان غربی را تحسین کرد و افزود: مردم این استان در تاریخ انقلاب همواره برای عزت ایران اسلامی جان فشانی کرده‌اند.

 

 وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی نقش آذربایجان در بازسازی ایران را مهم و تأثیرگذار برشمرد و اظهار داشت: تاریخ گواه است که اگر آذربایجان نبود، ایران نیز نبود.

 

ولایتی به ویژگی های جغرافیای سیاسی و اقتصادی آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: هم مرزی این استان با سه کشور ترکیه، عراق و آذربایجان ویژگی منحصر به فردی است که می طلبد بیش از گذشته نسبت به آن توجه شود.

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مشترکات فرهنگی، دینی و زبانی مردم آذربایجان غربی با کشورهای همجوار اشاره کرد و گفت: اگر با تدبیر عمل کنیم این همسایگی ها فرصتی بی بدیل است اما بی تدبیری در برقراری ارتباط دیپلماتیک یک تهدید به شمار می آید.

 

ولایتی با اشاره به موقعیت حساس آذربایجان غربی و بحث قومیتی در این استان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باید از ظرفیت این استان در برقراری ارتباط با اقلیم کردستان عراق و همچنین جمهوری آذربایجان نهایت استفاده را ببرد که یکی از مهم‌ترین دولت متمم در همین راستا خواهد بود.

 

وی در پاسخ به یکی از حاضران مبنی بر چگونگی مراودات سیاسی با جمهوری آذربایجان اذعان داشت: متاسفانه هفده شهر این کشور بخش جدا افتاده خاک میهن اسلامی مان است؛ اما در دولت آینده با توجه به مشترکات فرهنگی، دینی، زبانی و آداب این منطقه با استان‌های آذری زبان، گسترش روابط دیپلماتیک در دستور کار خواهد بود.

 

احیای دریاچه ارومیه اولویت دولت متمم در منطقه آذربایجان است

 

نامزد دوره یازدهم ریاست جمهوری در ادامه به بحث دریاچه ارومیه پرداخت و آن را گوهر درخشان ایران عنوان کرد که اکنون به علت عدم برنامه ریزی کاربردی و عملی رو به خشکی است.

 

وی با بیان این که در صورت ادامه روند خشکی دریاچه ارومیه مشکلات و تهدیدات زیست محیطی تا مرکز ایران را تحت شعاع قرار خواهد داد، افزود: یکی دیگر از اولویت های دولت متمم در منطقه آذربایجان این است که از هر نقطه که میسر است برای احیای دریاچه ارومیه آب تامین کند.  

 

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود عدم اتصال ارومیه به خط ریلی را از کاستی های مشهود آذربایجان غربی برشمرد و گفت: قول می دهم یک سال بعد از سکانداری دولت متمم سوار قطار ارومیه بشویم و با هم ندای «یاشاسین ایران و یاشاسین ارومیه» را سردهیم.

 

32 تجربه روابط بین الملل برای بازسازی سیاست خارجی کافی است

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به تجربیات 32 ساله خود در حوزه روابط بین الملل اشاره کرد و اظهار داشت: معتقدم 16 سال فعالیت در وزارت خارجه و 16 سال فعالیت به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل برای بازسازی سیاست خارجی کشور کافی باشد.

 

ولایتی به ویژگی های دولت متمم اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی در دولت متمم روی کار خواهند آمد که متدین، معتدل، با تجربه و مشورت پذیر باشند.

 

وی با بیان این که امروز کسی ایران را اداره می کند که برای کل جهان به خصوص مسلمانان و سیاستمداران به عنوان الگوی مدیریتی است، گفت:  این سخن سارکوزی که  «من برای ملت بزرگ ایران احترام زیادی قائل هستم. من می خواهم به ایران بیایم و دست رهبر این ملت را بفشارم» نمونه ای از این الگو و محبوبیت جهانی رهبر انقلاب است.

 

دولت متمم خود را موظف به اجرای قوانین می داند

 

ولایتی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود کشور را بداخلاقی سیاسی عنوان کرد و گفت: دولت متمم دولت اخلاق، وحدت بین سیاسیون به خصوص وحدت بین مجلس و دولت در راستای اعتلای اهداف نظام است.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در ادامه با بیان این که در برخی دولت های گذشته قانون به خوبی اجرا نشده است، تاکید کرد: وظیفه دولت اجرای قانون است و دولت متمم خود را موظف به اجرای قوانین کشور می داند.

 

ولایتی با تاکید بر ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی افزود: طرح بهداشت خانواده در دولت متمم ادامه خواهد یافت و همه ملت ایران زیر پوشش بیمه رایگان درمانی قرار خواهند گرفت.

 

وی مردمی کردن تولید در کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: بهترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور در گام نخست مردمی کردن تولید است.

 

ولایتی با اشاره به ضرورت اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: خصوصی سازی برنامه ای است که در دولت متمم  به صورت کارشناسی شده و با شتاب بیشتری پیگیری می شود.

 

کاندید ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایران شهروند درجه یک و دو نداریم و حتی زن و مرد نیز از حقوق مساوی برخوردارند.

 

وی در پایان با بیان این که دولت متمم دولتی است که با برنامه ریزی قبلی وارد صحنه انتخابات شده، تدوین کتاب برنامه های دولت متمم در 90 صفحه گواهی بر این مدعا است که از روز شنبه منتشر می شود./936/پ201/س

ارسال نظرات