۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۹۴۰۰
در مصاحبه با المنار؛

بشار اسد: ما به مقاومت بازگشته‎ایم/ پاسخ به رژیم صهیونیستی استراتژیک خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور سوریه درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی به منظور تجاوز دوباره به کشورش گفت:‌ ما اگر بخواهیم پاسخی به اسرائیل بدهیم پاسخی استراتژیک خواهد بود.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار گفت که جنگ در سوریه جنگ برای وطن است.

 

وی با توجه به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در نبردهای میدانی با ترویست‌های مسلح افزود: حرکت از موضع تدافعی به موضع تهاجمی نبوده است بلکه تحول در موازنه به سود نیروهای ارتش بوده است.

 

رییس جمهور سوریه ادامه داد: تروریست‌ها همچنان از سوی کشورهای همسایه حمایت و از سوی کشورهای خارجی تسلیح می‌شوند.

 

وی همچنین تصریح کرد:‌ حمله اسرائیل در ارتباط با نبرد القصیر بود و هر چیزی که در القصیر حاصل شود با اسرائیل ارتباط دارد، هدف آنها جدا کردن جبهه مقاومت است. حزب الله در مرز لبنان و یا سوریه حضور دارد چون جنگ با دشمن و حامیان آنها است. رژیم صهیونیستی از حمایت تروریست‌ها به دنبال ایجاد فاصله در جبهه مقاومت است و دفاع هوایی سوری را هدف قرار داد.

 

بشار اسد درباره تهدیدات تهدیدات به منظور تجاوز دوباره به کشورش، اظهار داشت:‌ ما اگر بخواهیم پاسخی به اسرائیل بدهیم پاسخی استراتژیک خواهد بود.

 

رییس جمهور سوریه خاطر نشان ساخت: ما با روسیه درباره انواع مختلف سلاح طی سال‌های مذاکره کرده‌ایم و این مذاکرات ادامه خواهد داشت. تمام توافق‌های ما با روسیه نهایی شده و همکاری‌ها بین ما با مسکو ادامه دارد.

 

بشار اسد در ادامه گفت: رفتن یا ماندن رییس جمهور به مردم سوریه مربوط است. ما به عنوان نماینده در ژنو حضور خواهیم یافت. ما به ژنو می‌رویم تا با کشورهایی که در پشت مخالفان هستند گفت‌وگو کنیم. از صلاحیت‌های خود در این نشست عقب نشینی نخواهیم کرد و هر نتیجه که مطرح شود باید به همه پرسی گذاشته شود.

 

اسد در پاسخ به اظهارات سعود الفیصل درباره پیش‌شرط گذاشتن درباره حضور و یا عدم حضور وی در دولت انتقالی سوریه، خاطر نشان ساخت:‌ موضع سعود الفیصل مربوط به مواضع آمریکا است.

 

وی درباره اینکه آیا برای انتخابات 2014 کاندیدا خواهد شد یا نه، گفت: اگر احساس کنم که نیاز به کاندیدا شدنم در انتخابات است، حضور خواهم یافت و اگر احساس کنم ملت سوریه مرا نمی‌خواهند کاندیدا نخواهم شد.

 

رییس جمهور سوریه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا موضع کشورهای حامی مخالفان تغییر کرده یا خیر، تأکید کرد: کشورهای حامی تروریست‌ها‌ تغییر نمی‌کنند و قطر تروریست‌ها را همچنان از مسیر ترکیه مورد حمایت می‌کند.

 

وی با اشاره به مواضع ضد سوری اتحادیه عرب اظهار داشت: ما امید خود را به اتحادیه عرب نبسته‌ایم، چراکه بخش زیادی از کشورهای عربی مستقل نیستند و از خارج دستور می‌گیرند.

 

اسد در ادامه با اشاره به جمله‌ای که پیش از جنگ داخلی در لبنان مطرح بود که می‌گفتند «قدرت لبنان در ضعف آن است» گفت: قدرت لبنان به مقاومت است، ما امروز به فکر مقاومت نیاز داریم و به اقدامات مقاومت نیاز داریم. ما دوباره به مقاومت بازگشته‌ایم و همچنان حامی مقاومت باقی خواهیم ماند./980/ب102/د

ارسال نظرات