۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۹۴۶۰
محقق و پژوهشگر معارف مهدویت:

حوزویان با استفاده از ابزار روز معارف مهدویت را به جهانیان برسانند

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر معارف مهدویت با اشاره به وظیفه سنگین روحانیان و طلاب در عرصه انتقال معارف مهدویت بیان داشت: حوزویان برای پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات جوانان خود را مجهز کنند.
مراسم احياي شب بيست و يکم ماه رمضان در مسجد جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن صافی گلپایگانی، محقق و پژوهشگر معارف مهدویت، جمعه، دهم خرداد در دوره آموزشی امام زمان شناسی با اشاره به این‌که امام زمان (عج) آرزوی همه عاشقان و مؤمنان است، گفت: زندگی در جهانی بدون امید به ظهور بی‌معنا خواهد بود.

وی به آیه«یومنون بالغیب>» اشاره و خاطرنشان کرد: طبق روایات مراد از غیب در آیه بحث حضرت حجت (عج) است که نشان‌دهنده اهمیت ایمان به حضرت و ظهور ایشان در عرصه زندگی است.

این محقق دینی با بیان این‌که امروز در جهان ابزار ارتباطی گسترده شده است، خطاب به حوزویان گفت: طبق سفارش مراجع تقلید برای تبلیغ دین و نشر معارف الهی و پاسخ‌گویی به شبهات فراوان علیه مکتب شیعه و اعتقاد به ظهور شما طلاب علوم دینی باید به ابزار تبلیغاتی روز دنیا مجهز باشید.

وی با اشاره به این‌که امروز مردم جهان به خاطر دوری از معنویت از ظلم، ستم و فساد در ناراحتی به سر می‌برند، بیان داشت: انتظار واقعی و حقیقی به منجی و حضرت حجت(ع) باید در بین مردم جهان منتشر شود که این تکلیفی برای شما حوزیان ایجاد می‌کند که در حد توان خود وارد میدان شوید.

این استاد حوزه علمیه افزود: انتظار واقعی فرد را فعال و در مسیر مقدمه‌سازی و ایجاد انقلاب علیه ستمگر برمی‌انگیزاند.

وی با توصیه به دعای فراوان برای ظهور حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: طبق روایات فرج مشکلات مردم متوقف بر فرج حضرت است و این را بدانید منتظرین واقعی و افراد ثابت قدم اجر شهدای صدر اسلام را خواهند برد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی با اشاره به این‌که برخی از طلاب متاسفانه به سند مسجد مقدس جمکران اشکالاتی وارد می‌کنند، بیان داشت: به این سخنان بی مورد اهمیت ندهید و بدانید که امام خمینی(ره) چندین بار به این مسجد مقدس شرفیاب شده‌اند و آیت الله بروجردی فرموده‌اند که نماز را در مسجد به نیت ورود بخوانید.

وی با بیان این‌که بسیاری از جوانان در صدد زیارت و دیدن جسمانی حضرت حجت هستند، اظهار داشت: مهم‌تر از تقرب جسمانی تقرب معنوی است که جوانان با انجام واجبات و ترک محرمات و انجام مستحبات در حد امکان و یاد حضرت رضایت ایشان را جلب کنند.

این محقق دینی با انتقاد از افرادی که برای ظهور، زمان تعیین می‌کنند، بیان داشت: این کار به ضرر اسلام خواهد بود و چنین سخنانی باعث روی برگردان عده‌ای از مهدویت خواهد شد.

وی با بیان این‌که افرادی بدون اطلاع کافی از امام زمان(عج) و بحث رجعت از ایشان سخن بر لب جاری می‌کنند، گفت: شما حوزویان باید با تلاش خود معارف حقیقی مهدویت را برای مردم نقل کنید.

گفتنی است، دوره آموزشی امام زمان شناسی با حضور روحانیان وطلاب در روز پنج شنبه، نهم خرداد از سوی ستاد مردمی شعبانیه در سالن همایش داراشفاء به مدت دو روز برگزار شد./921/پ202/ن

ارسال نظرات