۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۶۹۶۳۵
فرهنگ مظلوم (12)؛

کاندیداها تعریف خود را از مهندسی فرهنگی بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با ابراز تأسف از اینکه در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کمتر به مقوله فرهنگ توجه شده است، رفع بحران‌های سیاسی و مشکلات اقتصادی را نیازمند پیوست فرهنگی دانست.
2/ حجت الاسلام رسايي

حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اولویت دادن نامزدهای انتخاباتی به مسأله معیشت مردم و مغفول ماندن بحث فرهنگ، از رسانه‌ها خواست تا این موضوع را یادآوری، پیگیری و مطالبه عمومی کنند.

 
وی تصریح کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری متولی دین مردم نیستند، اما اگر کسی که قوه اجرایی را در دست می‌گیرد توجهی به اهمیت موضوع فرهنگ نداشته باشد، کم کم دچار انحرافاتی در رفتار اجرایی خود می‌شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ مهم این است که کاندیداها از بنیه دینی قوی برخوردار باشند و در رفتار شخصی و شخصیتی خود آن بنیه قوی را که برگرفته از یک منبع معتبری است به کار گیرند.
 
وی با ابراز تأسف از اینکه در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کمتر به مقوله فرهنگ توجه شده است، گفت: شاید یک علت این امر آن باشد که صدا و سیما یکی از مناظره‌های خود را به موضوع فرهنگ اختصاص داده و کاندیداها مباحث فرهنگی خود را می‌خواهند آنجا مطرح کنند.
 
رفع مشکلات اقتصادی نیازمند پیوست فرهنگی
 
حجت‌الاسلام رسایی افزود: لازم است کاندیداها به همان اندازه‌ای که به مسأله معیشت و اقتصاد توجه می‌کنند به مسأله فرهنگ هم توجه می‌کردند، چراکه برای رفع بحران‌های سیاست خارجی و مشکلات اقتصادی نیاز به پیوست فرهنگی داریم و اگر کسی رأس قوه مجریه قرار گیرد و برای این موضوع‌ها فکری نکرده باشد در ادامه کار دچار مشکل می‌شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه شخصیت هر کاندیدایی برگرفته از آن نگاهی است که آن چهره درباره مسائل مختلف دارد، گفتمان را مجزای از شخصیت افراد ندانست و گفت: کسی که شخصیتش چیز دیگری است اما گفتمانش بر خلاف آن است، منافق است.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ابراز کرد: ما ادعای پیروی از خط امام را امروز در جامعه می‌بینیم، افرادی که امروز خود را متولی خط امام می‌دانند اما عملکرد و سابقه و شخصیتی که از خود در طول این چند سال بروز داده‌اند هیچ تناسبی با خط امام ندارد.
 
این فعال عرصه سیاسی و فرهنگی کشور مهم‌ترین سؤال خود را بر تعریف کاندیداها از مهندسی فرهنگی متمرکز کرد و افزود: آیا کاندیداها قائل هستند که هر پروژه‌ای نیاز به پیوست فرهنگی دارد و آیا اگر قدرت و سکان اجرایی کشور را در دست بگیرند آن را اجرایی می‌کنند یا خیر و چه وعده‌ای می‌توانند درباره این موضوع دهند.
 
ارتباط مسؤولان با علما مورد تأکید رهبر معظم انقلاب
 
وی همچنین با اشاره به اهمیت ارتباط تنگاتنگ کاندیداها با حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید، گفت: ریشه انقلاب اسلامی از حوزه علمیه و علمای دینی بوده است و کسی نمی‌تواند قوه اجرایی را در دست بگیرد اما نسبت به این ریشه بی‌تفاوت و بی‌اعتقاد باشد و یا سر جنگ با آن داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام رسایی تصریح کرد: هرکس در این ورطه افتاده مردم او را تحمل نکردند و او هم نتوانسته کارش را به پایان برساند به دلیل اینکه ریشه مردم ایران یک ریشه اسلامی است، طبیعی است هرکس در هر جایی قرار می‌گیرد باید از بن دندان به این جایگاه اعتقاد داشته باشد.
 
وی گفت: اعتقاد و تبعیت از ولایت فقیه کفایت از این نمی‌کند که کسی بگوید من اعتقاد به ولایت فقیه دارم اما دیگر نیازی به حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید ندارم، یکی از مسلماتی که ولی فقیه از ما خواسته ارتباط تنگاتنگ و رابطه معنوی بین مسؤولان با علما و حوزه‌های علمیه است./920/ت302/ن
ارسال نظرات