۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۶۹۷۲۲
امام جمعه آمل:

پرتو انقلاب اسلامی به برکت اندیشه امام راحل در جهان می تابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که خیزش های کنونی در جهان اسلام مرهون اندیشه های تابناک امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند «انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود» امروز شاهدیم پرتو انقلاب اسلامی ایران به همه نقاط جهان تابیده است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که دین مداری ما به برکت امام علی(ع) است، گفت: امام خمینی(ره) هم به دلیل آن که زندگی این امام عزیز را سرمشق خود قرار داد جاودانه شد.


وی ادامه داد: اندیشه امام خمینی(ره) از جامعیتی خاص برخوردار بود که در اندیشه هیچ یک از اندیشمندان عصر حاضر وجود ندارد به گونه‌ای که مبانی بسیاری از علوم فقهی، دینی و بشری را در بر می‌گرفت.

 

استاد حوزه علمیه آمل، گفت: در این ایام می بینیم میلیون ها نفر در فراق امام راحل به سوگ نشسته اند و دلیل این امر آن است که امام ما خدا را دوست داشت و دستورات اهل بیت(ع) را سرلوحه کارهای خود قرار می داد.


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که امام راحل در مسیر حق بود و در این راستا تلاش ارزنده ای در ایشان وجود داشت، گفت: همه ویژگی های انسان های برجسته هم چون صداقت، ولایت و معرفت  را می توان در امام راحل یافت.


امام جمعه آمل گفت: امام خمینی قلب های همگان را جذب خود کرده است و دلیلش این است که مردم خوبی های امام را مشاهده و لمس کرده اند.


وی با بیان این که عزت و سعادت ما به برکت امام راحل است که باید به این امر افتخار کنیم، گفت: بعد از امام عزیز فردی انتخاب شد که به برکت او امنیت، آسایش و اقتدار داریم و رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) است و بی جهت نیست که آدمی محبوب شود و زمانی که ما با خدا باشیم محبوب دل های همگان خواهیم شد.

 

امام جمعه آمل در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان اسلام از درک حرکت و فعالیت‌های سیاسی امام‌ خمینی(ره) عاجز بودند و هرگز نتوانستند حرکت‌های سیاسی این امام بزرگوار را حدس بزنند.

 

وی با بیان این که سیاستمداران فعالیت‌های سیاسی را در چارچوب الفبای حاکم بر سیاست جهانی انجام می‌دهند، ادامه داد: اما امام راحل فعالیت‌های سیاسی را از فرامین دینی و معنوی الهی الهام می‌گرفت و براساس آن انجام می‌داد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که امام خمینی(ره) سیاستمداری باهوش در عرصه سیاست بودند، بیان کرد: این امام بزرگوار به عنوان یک روحانی و مرجع دینی در عرصه سیاست نسبت به همه سیاستمداران جهان بسیار متفاوت بود.

 

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که سیاستمداران کشورهای غربی برای انجام فعالیت‌های سیاسی به دروغ، نیرنگ و تزویر متوسل می‌شوند، یادآور شد: فعالیت‌های سیاسی امام‌ خمینی(ره) از اندیشه‌های علوی، قرآن کریم و نهج‌البلاغه سرچشمه گرفته بود و هرگز دروغ و تزویر در سیاست ایشان نبوده است.

 

وی احیای دین و ارزش های ناب اسلامی را مهم ترین هدف امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یک مجتهد، فقیه، فیلسوف، عارف به تمام معنا و یک سیاستمدار برجسته بود که سیاست ایشان برگرفته از قرآن، سیره و شریعت نبوی بود که حرکتی عظیمی در سراسر دنیا بوجود آورد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که خیزش های کنونی در جهان اسلام مرهون اندیشه های تابناک امام راحل است، اظهار داشت: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند «انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود» امروز شاهدیم پرتو انقلاب اسلامی ایران به همه نقاط جهان تابیده است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که امام خمینی(ره) از هیچ قدرت دنیایی هراس و واهمه‌ای نداشت و تنها از قدرت خداوند می‌ترسید، گفت: هم‌اکنون این آسایش، امنیت و راحتی را مدیون تلاش‌های امام خمینی و خون های مطهر و پاک شهدا هستیم./950/ت302/س

ارسال نظرات