۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۶۹۸۸۵
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی:

مناظره زمینه شفاف سازی دیدگاه ها و برنامه های نامزدها را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی با توصیه به بهره‌برداری مناسب از برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما، گفت: کاندیداها برنامه و گفتمان خود را به صورت شفاف برای مردم بیان کنند.
حجت‌الاسلام رفعتي

حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که رعایت عدالت برای حاکمان و زمامداران در شرع مقدس امری لازم است، گفت: نامزدهای انتخاباتی که در تبلیغات خود دچار اسراف شوند از عدالت مطلوب دین خارج می‌شوند بنابراین کاندیداها هم خود از اسراف پرهیز کنند و هم جلوی اسراف دیگران را بگیرند.

 
وی با تاکید بر این‌که ملت ایران مردمی بصیر و آگاه هستند، اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی از برنامه‌های صداوسیما به خوبی استفاده کنند و بدانند که مردم به پوستر قشنگ رای نمی‌دهند بلکه گفتمان کاندیداها در انتخاب اصلح به مردم کمک خواهد کرد.
 
رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که برنامه‌های صداوسیما ظرفیت خوبی را برای شفاف سازی دیدگاه‌ها و برنامه‌ها ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: مردم با پخش سخنرانی و پخش پوستر نمی‌توانند برنامه‌ها و تیم رییس جمهور آینده را بشناسند بنابراین نامزدها با حضور جدی در برنامه‌های رسانه ملی می‌توانند مردم را در انتخاب اصلح کمک کنند.
 
وی با بیان این‌که برگزاری مناظره انتخاباتی با رعایت قوانین و اصول تاثیر خوبی در انتخاب مردم دارد، ابراز داشت: نامزدهای انتخاباتی در مناظره‌ها به گونه‌ای صحبت نکنند که اعتماد مردم از بین برود و ذهنیت منفی نسبت به نظام پیدا کنند.
 
حجت الاسلام رفعتی  پرسش و پاسخ منطقی و استفاده از نظرات و اعترافات فرد مقابل برای گفت‌وگو و رعایت اخلاق را از اصول مناظره برشمرد و توصیه کرد: نامزدهای انتخاباتی باید از طرح مسایل حاشیه‌ای، ارائه راه‌کارهای آرمانی و ناقص و بیان آمار غیر حقیقی پرهیز کنند.
 
وی در ادامه به خطاب به هواداران نامزدهای انتخاباتی گفت: شما هوادران باید مسائل اخلاقی، اجتماعی و شرعی در تبلیغات و حمایت‌های خود رعایت کنید و هرگز بخاطر دیگران آخرت خود را خراب نکنید.
 
این استاد حوزه با بیان این‌که مردم ایران مردمی انقلابی، بصیر، متدین و انقلابی هستند، خاطرنشان کرد: نامزدهایی که برای جذب رای مردم ارزش‌های نظام را زیر سوال ببرند طبق تجربه تاریخی دچار بایکوت سیاسی خواهند شد./921/ت302/ج 
ارسال نظرات