۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۷۰۰۱۲

سلسله جلسات اخلاق حسنه در حوزه علمیه آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با بیان این که سلسله جلسات اخلاق حسنه در این حوزه علمیه برگزار می شود، گفت: این جلسات روزهای دوشنبه هر هفته انجام می شود که استقبال ارزنده ای از سوی طلاب صورت می گیرد.
سلسله جلسات اخلاق حسنه در حوزه علمیه آمل برگزار می شود

حجت الاسلام منصور یزدانی، مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که سلسله جلسات اخلاق حسنه در این حوزه علمیه برگزار می شود، گفت: این جلسات روزهای دوشنبه هر هفته انجام می شود که استقبال ارزنده ای از سوی طلاب صورت می گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با تاکید بر این که تقویت اخلاق در حوزه علمیه امری اساسی است، بیان داشت: طلاب حوزه باید به مسائل اخلاقی همانند امور علمی و آموزشی توجه ویژه داشته باشند، چون علم بدون اخلاق نمی تواند جامعه دینی را سعادتمند کند.

 

وی با بیان این که ترویج مکارم اخلاقی امری ارزنده است که باید نسبت به آن اهتمام خاصی وجود داشته باشد، گفت: اخلاق محوری زمینه ساز سعادت انسان و حرکت او به سمت تکامل و تعالی است.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با اشاره به این که آگاهی بخشی امری ارزنده در راستای گسترش اخلاق در جامعه است، بیان داشت: مفاهیم اخلاقی باید بیش از پیش در جامعه ترویج شده و تلاش والایی در راستای تحکیم و ماندگاری آن وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام یزدانی با تاکید بر این که تکیه به اخلاق تأثیر ارزنده ای در زندگی انسان دارد، گفت: انسان باید در تلاش باشد اخلاق اسلامی که برخاسته از تعالیم والای دینی است را در زندگی خود نهادینه کند که این امر موجب سعادت دنیا و آخرت او می شود.

 

وی با بیان این که نباید بگذاریم بد اخلاقی ها در جامعه دینی رواج پیدا کند، خاطرنشان کرد: اخلاق اسلامی باید در بخش های مختلف جامعه دینی ترویج شود.

 

برگزاری مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی و قیام 15 خرداد در آمل


مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در مصلی بزرگ قدس آمل برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد از سوی دفتر امام جمعه آمل در مصلی بزرگ قدس این شهرستان برگزار می شود.

 

در اطلاعیه ای که بدین منظور از سوی دفتر امام جمعه آمل صادره شده آمده است: 14 خرداد سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و 15 خرداد سالروز حماسه ملت بیدار و مبارز و قهرمان ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) بوده است.

 

این اطلاعیه می افزاید؛ قیام 15 خرداد هدف آن فروریزی حکومت سفاک پهلوی و رهایی از خفقان ظلم و بیدادگری آن بوده است که در این قیام مقدس تعداد زیادی از علما و اندیشمندان و جوانان قهرمان به شهادت رسیدند که امام راحل آن روز را یوم الله نام گذاری کرده است.

 

دفتر امام جمعه آمل ضمن عرض تسلیت به خانواده های معزز شهدای پانزدهم خرداد از مردم شهید پرور آمل دعوت می کند در مراسم باشکوهی که بدین منظور برگزار می گردد شرکت کنند.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، این مراسم روز دوشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی سردار علیجان میرشکار در مصلی بزرگ قدس آمل برگزار می شود.

 

گفتی است؛ این مراسم با مشارکت دفتر امام جمعه آمل، جامعه روحانیت آمل و ستاد ارتحال حضرت امام انجام می شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات