۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۷۰۰۸۴

وحشت کشورهای حاشیه خلیج از کمک حزب الله به سوریه

خبرگزاری رسا ـ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که از یاری رساندن حزب الله به سوریه به وحشت افتاده اند متعهد به انجام اقدامی علیه منافع این جنبش در منطقه شدند.
حزب الله

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، وزرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که در تحولات اخیر منطقه و جهان عرب گرایش غربی خود را آشکارا نشان داده اند این بار مدعی دخالت های جنبش حزب الله لبنان در امور سوریه شدند و متعهد به انجام اقدامی علیه این جنبش شدند.


معاون وزیر امور خارجه بحرین در این باره گفت: درصورتی که حزب الله دخالت های خود را در امور سوریه و یا امو ر داخلی کشورهای خلیجی ادامه دهد اقدامی را علیه منافع آن به انجام خواهیم رساند.

 

«غانم البوعینین» وزیر مشاور در امور خارجه بحرین نیز در پایان نشست دوره ای وزیران خارجه شورای همکاری در جده گفت: ثبت نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی کشورهای جنوب خلیج فارس در دستور کار قرار دارد اما نیازمند جزئیات و بررسی بیشتری است.


اتحادیه عرب و آمریکا در حزب الله خواسته اند تا مبارزان خود را از سوریه خارج کند.


در بیانیه رسمی وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس نیز دخالت حزب الله در سوریه محکوم شده و از دولت لبنان هم خواسته شده است که این کشور را از درگیری ها و جنگ در سوریه، دور نگه دارد.


6 کشور عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات، کویت و عمان عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند./982/ب101/ک

ارسال نظرات