۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۷۰۳۲۷

همایش «امام خمینی و بیداری اسلامی» در هند برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) همایش "امام خمینی و بیداری اسلامی" در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.
همايش "امام خميني و بيداري اسلامي" در هند پخش ويژه برنامه شخصيت حضرت امام خميني


به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «امام خمینی و بیداری اسلامی» به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران در خانه فرهنگ ایران در دهلی نو هند با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و در ادامه فیلم کوتاهی به زبان انگلیسی از زندگانی امام خمینی(ره) به نمایش گذاشته شد.

 

در ادامه "انصاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) مشعل دار حرکت اسلامی در قرن اخیر بود و توانست با الهام گرفتن از مولای خود حضرت علی(ع) جهان تشنه معارف الهی را به سوی معنویت سوق دهد.

 

سپس آقایان مفتی مکرم خطیب و امام جمعه مسجد فتحپوری، پروفسور اخترالواسع معاون رییس آکادمی اردو، دکتر فاروق رییس شرکت دارو سازی هیمالیا، مولانا عطاالرحمن قاسمی رییس موسسه شاه ولی الله محدث دهلوی و محمد ادیب عضو مجلس هند درباره سیره امام راحل و موفقیتهای جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخن پرداختند.

 

شمیم الحق صدیقی از اساتید زبان فارسی نیز غزلی از امام خمینی(ره) را برای حضار قرائت کرد و مولانا مظهر عباس غانوی نیز اشعاری به زبان اردو در مدح امام خمینی(ره) خواند که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

 

در پایان حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان گفت: تاثیرپذیری از افکار و اندیشه امام راحل در هندوستان بسیار قایل مشاهده است به طوری که هر ساله ده‎ها مراسم بزرگداشت آن مجاهد بزرگ برگزار می شود.

 

 مهدوی پور افزود: از شمالی ترین نقطه هند تا جنوبی ترین نقطه، مراسم و مجالس برگزار می شود و صدها شاعر هندی درباره امام خمینی (ره)  شعر سروده اند که اگر بخشی از این اشعار منتشر شود دهها جلد کتاب خواهد شد.

 

وی در ادامه به عظمت امام خمینی(ره) اشاره کرد و ده ویژگی بارز وی را برشمرد و در پایان گفت: امام (ره) یک سیاستمدار معمولی نبود بلکه او با حرکت پیامبرگونه خود معادلات جهان را برهم زد./988/ب102/د

ارسال نظرات