۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۷۰۳۶۰
مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت:

مسلمانان اگر اسلام را دوست دارند آستانه صبر خود را بالا ببرند

خبرگزاری رسا ـ مولوی اسحاق مدنی گفت: امروز عرف جهانی بر اتحاد و همدلی است مسلمانان اگر اسلام را می خواهند باید آستانه صبر خود را بالا ببرند و ظرفیت افزایی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مولوي اسحاق مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب شرق کشور، مولوی اسحاق مدنی، مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت، امروز در همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان گفت: اختلاف نظر در مسائل اجتهادی میان شیعه و اهل تسنن وجود دارد و نه تنها در میان شیعه و سنی بلکه در میان خود اهل تشیع و تسنن نیز این اختلاف نظرها و فتواها وجود دارد که این اختلاف ها به هیچ وجه ایرادی ندارد.

مولوی اسحاق مدنی افزود: عده ای می گویند قرآنی که در دست تشیع وجود دارد تحریف شده است و این به هیچ وجه مورد قبول نبوده زیرا قرآنی که در اختیار برادران اهل تشیع است و چاپ می شود هیچ تفاوتی با قرآن ما ندارد و تحریف شده نیست و لزومی ندارد بر این ادعای اشتباه پافشاری کرد.

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت با اشاره به جایگاه اهل بیت در میان تسنن افزود: ما نیز حضرت فاطمه زهرا(س) را پاره تن رسول خدا می دانیم و به خانواده رسول خدا احترام می گذاریم. مگر امکان دارد که شخصی رسول خدا را دوست بدارد؛ اما خانواده وی را تکریم نکند؟! از سویی دیگر حرف از ددوست نداشتن اهل بیت از لحاظ منطقی نیز مورد تأیید نیست.

وی افزود: اهل البیت پیامبر اکرم(ص) به همان اندازه که در نزد شیعیان مورد احترام هستند بدون هیچ کم و کاستی در نزد اهل تسنن نیز مورد احترام و تکریم هستند و  ما به نیز به ایشان ادای احترام می کنیم.

مولوی مدنی ادامه داد: یک سری مسائل اختلافی میان شیعه و تسنن از صدر اسلام وجود داشته ، دارد و شاید هم ادامه داشته باشد اما نباید این امر باعث کشتار یکدیگر، تکفیر کردن همدیگر و خارج کردن عده ای از دایره دین باشد.

وی اظهار داشت:اصلی ترین مسأله مورد اختلاف تشیع و تسنن بر سر جانشینی بعد از رحلت رسول مکرم است که تمام صحابه نه بخاطر زراندوزی و کاخ سازی و منافع شخصی بلکه به دلیل رسیدن به جایگاه معنوی جانشینی رسول خدا و خدمت به اسلام و مسلمین آرزو داشتند به این مرتبه نایل بشوند.

مولوی مدنی با اشاره به وجود اختلافات در صدر اسلام نیز گفت: در صدر اسلام هم اختلافاتی وجود داشته است؛ اما هیچ گاه به نزاع و درگیری و کشتار و تکفیر مواجه نشده است و حتی خلیفه دوم در بسیاری از جنگ ها از حضرت علی(ع) مشورت می گرفته و به آن عمل می کردند که نشان از اعتماد به یکدیگر در آن زمان است.

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت در پایان افزود: اسلام دین جنگ و خشونت نیست، بیایید بر مشترکات و وحدت اسلامی چنگ بزنیم. امروز عرف جهانی بر اتحاد و همدلی است مسلمانان اگر اسلام را می خواهند باید آستانه صبر خود را بالا ببرند و ظرفیت افزایی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

در گذشته هم بزرگان و علمای ما در مواقع ضرورت و دورانی که نیاز اسلام بود در یک جا جمع می شدند و برای اعتلا و پیشرفت اسلام یک حرف می زدند و در یک راه قدم بر می داشتند. حال در دوران کنونی اگر اسلام برای ما مهم است باید اسلام و راهکاری تقویت و پیشرفت اسلام را بر منافع شخصی و گروهی خود ارجحیت داده و با اتحاد و همبستگی در کنار یکدیگر در راه اعتلای دین مبین اسلام بکوشیم./940/پ 202/س

ارسال نظرات