۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۷۰۶۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

تعالی نظام اسلامی در گرو بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیاسی کشور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: انتخابات به عنوان روز آزمایش الهی ملت ایران، فرصتی برای تقویت وحدت ملی و دینی، تجلی ولایت‌مداری و نماد مردم‌سالاری دینی است، از این رو باید از همه ظرفیت های این صحنه مهم سیاسی کشور برای تعالی نظام اسلامی استفاده شود.
آيت الله شبستري

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار کارکنان اداره کل محیط زیست استان اظهار داشت: ملت ایران در آستانه امتحانی بزرگ قرار گرفته که چشم همه جهانیان به آن دوخته شده است، اگر حضوری پرشور و حماسی رقم بخورد، به یقین دشمن از مواضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات به عنوان روز آزمایش الهی ملت ایران، فرصتی برای تقویت وحدت ملی و دینی، تجلی ولایت‌مداری و نماد مردم‌سالاری دینی است، از این رو باید از تمامی ظرفیت های این صحنه مهم سیاسی کشور برای تعالی نظام اسلامی استفاده شود.

امام جمعه تبریز حضور در انتخابات و تشویق مردم برای شرکت پرشور و آگاهانه در انتخابات را تکلیف همگانی دانست و افزود: اگر نگرشی الهی و نیت به قصد قرب الهی در انتخابات داشته باشیم، حتی اگر نامزد مورد نظرمان در انتخابات پیروز نشود نیز به وظیفه شرعی خود عمل کرده و در پیشگاه الهی روسفید خواهیم بود.

آیت الله شبستری با بیان این‌که شرکت در انتخابات 24 خرداد نه تنها یک حق، بلکه تکلیفی شرعی و دینی بر عهده همگان محسوب می شود، گفت: به یقین با حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد بار دیگر دشمنان انقلاب از توطئه های خود ناامید و وفاداری مردم نسبت به نظام به نمایش درخواهد آمد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اظهار داشت: با توجه به تعدد کاندیداها بایستی مردم به برنامه های ایشان دقت نظر و توجه داشته باشند، در حقیقت مردم باید در انتخاب نامزد خود فرد اصلحی که دارای تعهد و تخصص لازم بوده و وفاداری خود به نظام را ثابت کرده، رأی دهند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالان و دست‌اندرکاران سازمان حفاظت محیط زیست، به تشریح ظرفیت های زیست محیطی و منابع طبیعی استان پرداخت و اظهار داشت: جنگل های ارسباران موهبتی برای سالم سازی هوای استان است که باید در حفظ این نعمت الهی کوشا باشیم، برای حفظ جنگل ها و مراتع باید اقدامات لازم صورت گیرد.

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که یکی از معایب افزایش تکنولوژی و توسعه کارخانجات آسیب به محیط زیست است، افزود: باید به نوعی این آسیب ها و آلودگی های زیست محیطی جبران شود، چراکه کاهش جنگل ها و افزایش بیابان ها در طول سال های گذشته بسیار نگران کننده است.

وی حفظ منابع طبیعی و گسترش فضای سبز را تأکید آموزه های دین مبین اسلام دانست و گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه در طول سال های گذشته بحرانی جدی در منطقه آذربایجان محسوب می شود که باید بودجه لازم برای کسری آب دریاچه ارومیه در اختیار دستگاه های متولی قرار گیرد./935/پ202/س

ارسال نظرات