۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۷۱۰۵۲
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری:

ائمه جمعه مردم را از توطئه های دشمن در انتخابات آگاه کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری نقش ائمه جمعه در تبیین خلق حماسه سیاسی را مهم و حساس خواند و گفت: ائمه جمعه مردم را از خطر و فعالیت دشمن در زمان انتخابات و شایعه‌پراکنی و اختلافات قومی و مذهبی و تبلیغات مسموم که در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب به آن پرداخته می‌شود، باید آگاه و هوشیار کرد.
حجت الاسلام مرتضي احمدي ، رييس شوراي سياستگزاري ائمه جمعه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام سید مرتضی احمدی، رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اهمیت مسأله انتخابات و تبیین نقش ائمه جمعه در خلق حماسه سیاسی است، اظهار داشت: نقش روحانیت و ائمه جمعه در صحنه انتخابات بسیار مهم و پر رنگ بوده و سبب ترغیب و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات پرشور و با طراوت و خلق حماسه سیاسی می شود.

رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری گفت: مردم را از خطر و فعالیت دشمن در زمان انتخابات و شایعه‌پراکنی و اختلافات قومی و مذهبی و تبلیغات مسموم که در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب به آن پرداخته می‌شود، باید آگاه و هوشیار کرد. 

وی افزود: در آستانه برگزاری انتخابات، تکالیف شرعی بسیار سنگینی بر دوش ائمه جمعه و جماعات است که باید تلاش و همت خود را همچون گذشته صرف اعتلای جایگاه عبادی، انسان سازی، جامعه سازی و فرهنگ سازی نمازهای جمعه کنند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: از تک تک واژه‌ها و شعارهای بیان شده از طریق تریبون‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های پیش از خطبه‌ها باید به طور کامل مراقبت شود؛ چرا که اصل و هدف این کنگره هفتگی مردمی، آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامی و معنوی، ایجاد وحدت و همبستگی میان برادران ایمانی است تا حدی که دشمن از دیدن چنین وحدتی وحشت زده شود.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: در چنین شرایطی که اهداف دشمنان بر ترویج اختلاف و ایجاد یأس و ناامیدی میان مردم جهت عدم حضور در انتخابات است، حساسیت تریبون‌های معنوی نماز جمعه بسیار زیاد می‌شود، همچنان که هر سخن تفرقه برانگیز نیز به همان نسبت چندین برابر اثر سوء برجای خواهد گذاشت.

وی افزود: باید شعار و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر خلق حماسه سیاسی در انتخابات امسال به بهترین وجه ممکن شکل بگیرد و ائمه جمعه در این عرصه نقش خطیری بر عهده دارند.

رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در پایان سخنان خود نقش ائمه جمعه و جماعت در راستای ترویج،‌ تبلیغ و تبیین دستاوردهای اسلام و انقلاب و نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش را مهم برشمرد و اضافه کرد: باید در استان چهارمحال و بختیاری که هماهنگی خوبی میان مسؤولان مشهود است، تلاش مضاعف صورت پذیرد./9457/ت302/غ

ارسال نظرات