۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۷۱۱۰۴

راه‌اندازی شورای پژوهشی در مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از راه‌اندازی شورای پژوهشی در تمامی مدارس علمیه خواهران استان از سال تحصیلی جدید خبر داد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که مصاحبه حضوری از پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی پذیرش حوزه های علمیه خواهران استان آغاز شده است، اظهار داشت: هم اکنون 215 داوطلب برای پذیرش در حوزه علمیه صادقیه تبریز در حال مصاحبه شفاهی هستند، که ظرفیت پذیرش این حوزه حدود 80 طلبه است.


وی با بیان این‌که هم اکنون 12 مدرسه علمیه خواهران در سراسر استان آذربایجان شرقی مشغول فعالیت است، اعلام کرد: هم اکنون حدود 400 طلبه در مدارس علمیه استان در حال تحصیل هستند و هر یک از مدارس علمیه استان برای سال تحصیلی جدید برای یک کلاس آموزشی که حدود 30 طلبه می شود، ظرفیت پذیرش دارد.


حجت الاسلام مسعودنیا در ادامه از تشکیل شورای علمی پژوهشی در حوزه علمیه خواهران آذربیجان شرقی خبر داد و گفت: این شورا جهت بررسی پایان نامه های طلاب سطح سه فعالیت می کند که کمسیون پایان نامه های دو استان آذربایجان شرقی و غربی تاکنون دو جلسه در تبریز داشته و جلسه سوم پس از انتخابات برگزار خواهد شد.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تمامی طلاب سطح سه ملزم به ارایه پایان نامه برای فارغ التحصیلی هستند، گفت: طلاب سطح دو نیز باید پس از گذراندن واحدهای درسی، تحقیقات پایانی ارایه کنند که در جلسه شورای پژوهشی مدارس بررسی می شود.


وی از راه‌اندازی شورای پژوهشی در تمامی مدارس علمیه خواهران استان از سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: از مهر ماه سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس علمیه خواهران استان شورای پژوهشی متشکل از 4 استاد برجسته و منتخب تشکیل می شود که تحقیقات پایانی طلاب را بررسی خواهند کرد.


حجت الاسلام مسعودنیا در پایان با اشاره به فعالیت های آموزشی برخی از مدارس علمیه خواهران در فصل تابستان گفت: شش واحد درسی به برخی از طلاب داوطلب، علاقه‌مند و نخبه در فصل تابستان ارائه می شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات