۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۷۲۴۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

روحیه پراگماتیستی اصلاح طلبان آنها را دچار تناقض تئوری و رفتاری کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تفاوت رفتاری برخی بزرگان جریان اصلاح طلب در انتخابات امسال در مقایسه با سال 88، گفت: آنها در فتنه 88 به دلیل داشتن روحیه پراگماتیستی رفتاری از خود نشان دادند که ادامه آن روند موجب شکست آنها می شد به همین دلیل رفتار خود را تغییر دادند و به نوعی دچار تناقض رفتاری و تئوریک شدند.
حجت الاسلام اشکوري حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل رفتار متضاد برخی اصلاح طلبان در انتخابات 88  در مقایسه با امسال، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که گروه‌های سیاسی ما و به ویژه بخشی از جریان افراطی اصلاح طلب دچار آن هستند این است که به دلیل همین روحیه افراطی گری که دارند مسائل را مقطعی می بینند و نتیجه رفتار خود را در دراز مدت ارزیابی نمی کنند.

 

وی با بیان این که روحیه پراگماتیستی برخی اصلاح طلبان موجب شده به خواسته های آنی و هدف های زود رس توجه داشته باشند، گفت: در مقطعی آنها به باورهای دینی دقت نکردند و شعارهایی را مطرح کردند که بتوانند به وسیله آنها کرسی های قدرت را بدست آوردند و رقیب را از صحنه حذف کنند و یا تأثیرگذاری بر روند رفتاری رقیب داشته باشند، اما همین موضوع در آینده برای آنها مشکل ساز شد و عاملی برای حذف آنها از صحنه شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در تحلیل عملکرد اصلاح طلبان در فتنه 88، ابراز داشت: آنها در آن موقعیت دیدند که در انتخابات باختند و همه چیز را از دست رفته تلقی کردند به همین دلیل آن تحرکات را انجام دادند اما امروز برای رسیدن به هدف خود دست از آن شعارها برداشتند و به گونه دیگر صحبت می کنند.

 

برخی اصلاح طلبان در رفتار خود تابع فرمان دشمن هستند

حجت الاسلام اشکوری با اشاره به این که بخشی از جریان اصلاح طلبی در چارچوب تحرکات دشمن حرکت می کند، گفت: عده ای از اصلاح طلبان در رفتار تابع فرمان دشمنان هستند و رفتارهای خود را با آنها تنظیم می کنند؛ رفتار این گروه بر سایر افراد جریان اصلاح طلب نیز اثر می گذارد و موجب می شود اتفاقاتی مانند فتنه 88 رخ دهد؛ در آن زمان دشمن احساس می کرد این توانایی را دارد که برای نظام مزاحمتی ایجاد کند به همین دلیل فرمان صادر کرد و برخی آن فرمان را اجرا کردند اما در چنین شرایطی بقیه افراد این جریان هم باید پاسخگو باشند.

 

وی ادامه داد: امروز اصلاح طلبان در مقابل رفتارهایی که در فتنه 88 انجام دادند دچار مشکل شدند و حرف هایی دوگانه می زنند زیرا نمی توانند به لحاظ تئوریک رفتار امروز خود را با آن زمان تنظیم کنند و به این ترتیب دچار تناقض رفتاری و تئوریک شده اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه انتخابات نظام جمهوری اسلامی را آزاد ترین انتخابات در میان کشورهای جهان دانست و گفت: در ایران انتخابات یک چارچوب قانونی دارد که نه تنها افراد را محدود نمی کند بلکه فرصت حضور چهره های مختلف را در این چارچوب فراهم می آورد.

 

حجت الاسلام اشکوری با تأکید بر این که در هیچ کجای دنیا آزادی های انتخاباتی به این میزان وجود ندارد، اظهار کرد: در دنیا نظام سرمایه داری حاکم است و تنها کسانی می توانند در انتخابات شرکت کنند که خودشان  سرمایه دار باشند و  یا اینکه با سرمایه داران هم پیمان شوند و با آنها در ارتباط  باشند، اما در کشور ما افراد می توانند بدون این که ذره ای هزینه کنند همه حرفهای خود را به گوش ایرانیان برسانند؛ این به مردم قدرت انتخاب گری می دهد.

 

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون فضای انتخاباتی کشور به همین شکل آزادانه برگزار شده است اما متأسفانه در برخی مواقع عده ای از دوستان قدر این نعمت بزرگ را ندانسته و شکر گزار آن نبودند و این منجر به قضایای سال 88 شد./928/ت301/ج

ارسال نظرات