۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۷۲۴۸۲

برگزاری هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از انتشار فراخوان هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه های اطلاع رسانی استان خبر داد.
جشنواره مطبوعات آذربايجان غربي

امید سیاح، مسؤول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری پایگاه های اطلاع رسانی نیمه دوم سالجاری با حضور اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاری ها با هدف تبادل تجارب و ارتقای سطح کیفی و کمی رسانه های استان در ارومیه برگزار می شود.


وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش های نشریات محلی و رونامه های سراسری، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی و بخش سرپرستی روزنامه های سراسری و نمایندگی های خبرگزاری ها و بخش ویژه برگزار می شود.


سیاح، سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، مصاحبه، عکس خبری، طنز و خبر را از جمله محورهای آثار ارسالی به بخش خبرنگاران نشریات محلی و روزنامه های سراسری هفتمین هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری استان اعلام کرد و افزود: آثاری در جشنواره شرکت داده می شوند که از اول مردادماه سال 91 تا اول شهریور ماه سالجاری در یکی از نشریات و روزنامه های محلی منتشر شده و به تایید مدیر مسؤول نشریه رسیده باشد.


وی در ادامه با بیان این که در بخش خبرگزاری ها شرکت کنندگان می توانند در محورهای خبر یا مصاحبه خبری، عکس خبری، گزارش و مقاله و یاددشت آثار خود را به جشنواره ارسال کنند، مهلت ارسال اثر را 15 شهریور ماه سالجاری عنوان کرد و اظهار داشت: هر شرکت کننده مجاز به ارسال دو اثر در هر بخش است.


این مسؤول خاطرنشان کرد: در بخش نشریات محلی برتر آثار ارسالی در محورهای صفحه آرایی، استفاده از عکس خبری، رعایت اصول تیترزنی، استفاده از تکنیک های روزنامه نگاری در بخش گزارش، سرمقاله و مصاحبه داوری می شوند.


سیاح با اشاره به اینکه 60 درصد مطالب نشریات شرکت کننده در جشنواره مطبوعات باید مربوط به مطالب استانی باشد، تاکید کرد: نشریاتی در جشنواره شرکت داده می شوند که حداقل چهل درصد مطالب آنها تولید خود نشریه باشد.


وی همچنین ارسال مقاله و تحلیل در موضوع خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در گروی تقویت هویت ایرانی و حمایت از مصرف و تولیدات ملی را محور بخش ویژه هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری های استان عنوان کرد.


مسؤول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری بخش جنبی جشنواره هفتم، گفت: بخش جنبی این دوره از جشنواره به بیان خاطرات خبرنگاران و اهالی مطبوعات در ارتباط با دوران فعالیت خبری آنها اختصاص دارد و در این بخش سه خاطره برتر مرتبط با عرصه روزنامه نگاری اصحاب رسانه استان معرفی و در مراسم اختتامیه قرائت می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات