۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۷۳۱۹۷
آیت الله ممدوحی:

مواضع و اظهارات روحانی تاکنون خوب و معتدل بوده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبیین سیاست های کلی و اصلی در مباحث فرهنگی را متوجه حوزه های علمیه دانست و گفت: اجرای این مسائل به عهده دولت است زیرا حوزه تنها قدرت علمی دارد.
آيت الله ممدوحي آيت الله حسن ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که اجرای مسائل فرهنگی به عهده حوزه علمیه نیست، اظهار داشت: حوزه قدرت اجرایی ندارد و فقط یک قدرت علمی است؛ حوزه تنها اصل مسائل فرهنگی را ابلاغ می کند، اما پردازش و اجرای آن به عهده دولت است.

 

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت اجرای مسائل فرهنگی، افزود: اجرای مسائل فرهنگی نیاز به قدرت، ثروت، نظارت و نیروی انسانی دارد؛ دولت آینده ما درصدد این کار است و امیدواریم به دنیا نشان دهد که اسلام برگ برنده نظام فرهنگی عالم است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کار حوزه علمیه در عرصه فرهنگ را به کار قوه قضاییه تشبیه کرد و گفت: اجرای مسائل فرهنگی درست مثل اجرای نظام قانون‌مندی قوه قضاییه است؛ قاضی حکم می دهد اما اجرای حکم با وی نیست بلکه ارگان دیگری باید مجرم را بگیرد و بابت خطایی که انجام داده جریمه کند.

 

آیت الله ممدوحی با اشاره به این که عنوان ریاست برای جمهوری اسلامی ایران خود دارای پیام و معنای بلندی است، ابراز داشت: حاکمیت و پشتوانه علمی، عملی، قانونی و سیاسی جمهوری اسلامی با قرآن، روایات و ولایت فقیه است، اگر کسی بخواهد رییس جمهور این نظام باشد باید این مسائل را بداند و به آن پایبند باشد.

 

وی در ارزیابی روند صحبت هایی که رییس جمهور منتخب تا کنون داشته است، گفت: انصافا تا به حال آنچه از آقای روحانی شنیده ایم خوب بوده است، ان شاءالله ایشان قدرت اجرایی معقول و قوی داشته باشد./928/ت302/ج

ارسال نظرات