۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۳۲۲۹

ممنوعیت حجاب در یکی از مناطق بلژیک

خبرگزاری رسا ـ یکی از مناطق بلژیک اعلام کرد که داشتن حجاب اسلامی از این پس برای کارمندان و کارگران شاغل در این منطقه ممنوع است.
ممنوعيت حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam & Info"، منطقه "برشم- سنت- آگات" بلژیک اعلام کرد که از این پس پوشیدن نشانه های مذهبی و حجاب برای کارمندان و کارگران این منطقه ممنوع است.

 

ژوئل ریگوئل، شهردار منطقه در این ارتباط گفت: ما تاکنون با ملاطفت با مساله حجاب برخورد می کردیم، اما ممنوعیت حجاب از امروز به صورت مکتوب در قانون کار ذکر شده است.

 

مقامات شهری در حالی تصمیم به منع حجاب برای کارمندان و کارگران گرفته اند که تاکنون هیچ شکایتی از کارمندان محجبه در این منطقه گزارش نشده است.

 

یکی از نمایندگان اسلام ستیز پارلمان بلژیک نیز در این ارتباط گفت: بهتر آن است که چنین قوانینی را پیش از آن که مشکلات بروز پیدا کنند، تصویب کنیم.

 

گفتنی است جمعیت کنونی مسلمانان بلژیک بیش از 600هزار تن است که این میزان در مقایسه با آمار رسمی که جمعیت مسلمانان را 400 هزار نفر اعلام می کند، بسیار متفاوت است.

 

اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ بلژیک است و براساس قانون مصوب سال 1974 در این کشور به عنوان یک دین به رسمیت شناخته شده است. با این حال تبلیغات منفی علیه اسلام و رواج اسلام هراسی در این کشور همچنان ادامه دارد./990/ب902/د

ارسال نظرات