۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۷۳۳۸۶

اجرای طرح حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن در حوزه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح حفظ، ترجمه و مفاهیم و تربیت معلم قرآن کریم در مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام خوباني، معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری یکی از مهم ترین اقدامات این معاونت در استان را اجرای طرح حفظ، ترجمه و مفاهیم و تربیت معلم قرآن کریم دانست و گفت: این طرح به همت این معاونت و مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه در دو حوزه علمیه امام صادق(ع) و محمدیه قائمشهر در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام خوبانی خاطرنشان کرد: این طرح از سال گذشته با حضور 52 نفر از طلاب مدارس علمیه استان در حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر آغاز شد.

 

وی با بیان این که این طرح 45 روزه از تابستان سال گذشته در حوزه علمیه امام صادق(ع) آغاز به کار کرد، افزود: از این تعداد طلاب شرکت کننده در طرح حفظ، ترجمه، مفاهیم و تربیت معلم قرآنی هفت نفر از طلاب  به طور مستمر توانسته اند کل قرآن کریم را حفظ کنند.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از ثبت نام 130 نفر از طلاب حوزه علمیه استان در سال تحصیلی جاری و ایام تابستان امسال خبر داد و گفت: این طلاب علاقه مند به صورت تمام وقت 20 و 45 روزه در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر مشغول حفظ قرآن کریم هستند.

 

حجت الاسلام خوبانی همچنین از ثبت نام سی نفر از طلاب در رشته ترجمه، مفاهیم و تربیت قرآن کریم خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر دوره های 20 و 45 روزه خواهند گذراند.

 

وی میزان استقبال طلاب برای شرکت در این دوره ها را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: برخی از طلاب علاقه مند به صورت تمام وقت در طول سال تحصیلی اجرای این طرح را دنبال خواهند کرد.

 

اجرای طرح آثار شهید مطهری در حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اجرای طرح آثار شهید مطهری در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور حمایت از نشر فرهنگ مطالعات آثار شهید مطهری و جزء تأکیدات رهبرمعظم انقلاب اسلامی است که در حوزه های علمیه کشور اجرا شده است.

 

حجت الاسلام خوبانی از ثبت نام و عضویت 850 نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح طلاب با  آثار شهید مطهری آشنا شدند.

 

وی در ادامه به اجرای طرح تابستانی تعالی خانواده ویژه خانواده های حوزوی اشاره کرد و گفت: این طرح برای نخستین بار از سوی دفتر امور خانواده و با همکاری معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور به میزبانی استان اردبیل برگزار خواهد شد.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران، برگزاری کارگاه های تخصصی و نشست های تربیتی با حضور کارشناسان مجرب، برگزاری نشست های پرسمان تربیتی خانوادگی، برگزاری درس اخلاق و دیدار با علما و بزرگان و ارائه خدمات مشاوره ای را بخشی از مهم ترین برنامه های این دوره اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران نیز به همراه 40 نفر از خانواده حوزوی استان در این طرح شرکت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری طرح دوره مهارت افزایی مدیران و اساتید حوزه های علمیه کشور در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: مدیران و اساتید حوزه علمیه مازندران نیز دوره شرکت خواهند کرد.

 

وی، اصول و روش های تربیت اخلاقی، آسیب شناسی اخلاقی تربیتی طلاب و مدیریت آسیب زا را از جمله مهم ترین دوره های ویژه مدیران و اساتید در این دوره دانست./950/ت302/ش

ارسال نظرات