۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۷۳۵۰۹

موفقیت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در جشنواره سراسری طلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی از موفقیت طلاب حوزه علمیه استان در ششمین جشنواره سالانه برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه استان بسیار مطلوب ارزیابی شده است، اظهار داشت: موفقیت طلاب مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی در المپیادهای گوناگون علمی و پژوهشی نشان از سطح کیفی آموزش در این مراکز دارد.

وی از موفقیت طلاب حوزه علمیه آذربایجان شرقی در ششمین جشنواره سالانه برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و گفت: سابقه برگزاری جشنواره برترین‌ها مربوط به سال 83 است که نخستین جشنواره با عنوان «بانوی کرامت» برگزار شد که طی آن برترین‌های حوزوی در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، پژوهشی و آموزشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که طلاب مدارس علمیه استان در ادوار برگزاری این جشنواره همواره یکی از عناوین نخست تا سوم عرصه های گوناگون ارزشیابی را کسب کرده اند، گفت: امسال 46 برتر از 18 استان کشور و 33 واحد آموزشی شامل 30 مدرسه علمیه سطح دو، دو مؤسسه آموزش عالی و یک مرکز تخصصی در جشنواره برترین‌ها تجلیل شدند.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی افزود: در ششمین دوره جشنواره، لیلا جعفرپور از مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند در عرصه فرهنگی و مرضیه مجرد اروجعلی لو از مدرسه علمیه صادقیه(ع) تبریز در عرصه آموزشی از استان آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز طلاب مدارس علمیه خواهران استان در بخش های گوناگون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی توانستند با کسب رتبه های برتر برای مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان افتخارآفرینی کنند که امیدواریم با ادامه این روند سطح کمی و کیفی آموزش و پژوهشی در مدارس علمیه خواهران استان ارتقا یابد.

حجت الاسلام مسعودنیا در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسات شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: این جلسات با حضور اعضا و طبق آیین نامه و ترکیب جدید در دومین سال فعالیت خود برگزار می شود.

وی با تشریح وظایف و اهمیت فعالیت شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران استان ادامه داد: بیش از 15 طرح اجمالی از مدارس علمیه سراسر استان به دفتر این شورا ارسال شده بود که این طرح‌ها به همراه 30 طرح‌نامه مسابقه رشد 3 از هشت مدرسه علمیه خواهران استان با حضور اعضای شورای علمی پژوهشی مورد بررسی قرار گرفتند./935/ت303/غ

ارسال نظرات