۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۷۳۸۲۸
امام جمعه آمل:

کشتار شیعیان در مصر عمق جهل و کینه توزی وهابیت را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل، با محکوم کردن کشتار بی رحمانه شیعیان در مصر، گفت: این جنایت ضد انسانی عمق جهل و کینه توزی وهابیت را نشان داد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با بیان این که تقوا امری ارزنده است که انسان باید آن را در جان ها خود تقویت کند، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا به مراتب والایی از تقوا دست یافته که زمینه ساز سعادت او است.

 

وی با اشاره به این که انسانی که تقوا داشته باشد زندگی برایش آرام بخش است، بیان داشت: انسانی که بی تقوا باشد شک و تردید در زندگی او قرار داشته و هراسان است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که یک عده جهان بینی الهی و عده ای جهان بینی مادی دارند، خاطرنشان کرد: جهان بینی الهی سبب وحدت در انسان شده و تفرقه چیز بدی است که از افراد غیر توحیدی ناشی می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که اتحاد و انسجام امری ارزنده است که باید در راستای آن حرکت کرد، گفت: تفرقه و حرکت به سمت آن امری نادرست است که باید از آن دوری شود و امت واحده نباید اختلاف داشته و باید وحدت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: اختلاف نظرها باید تا زمانی باشد که به یقین و مرکز اتحاد برسیم و اگر بعد از علم و بینه باز هم اختلاف نظر باشد معلوم می شود که هیچ گاه نمی خواهند به وحدت برسند.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید واجبات را انجام داده و محرمات را ترک کند، گفت: انسان باید فرایض خود را به نحو درستی انجام دهد و مراقب نفس اماره باشد که خطر از دورن ما شروع می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که سه ماه رجب، شعبان و رمضان از اهمیت ارزنده ای برخوردار است، بیان داشت: این ماه ها باید پله پله طی شود تا زمینه لازم برای ماه مبارک رمضان فراهم آید که در این ماه گرانقدر مهمان خداوند منان هستیم.

 

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: آنان می دانستند شهید بهشتی محور و طراح است که این انسان بزرگ و یارانشان را به شهادت رساندند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که شهدای هفتم تیر افرادی زحمت کش و مردمی بودند، بیان داشت: همه ما باید مراقب باشیم تا از انسان های خوب حمایت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: شهدای هفتم تیر انسان های کاملی بودند که امروز به عنوان الگوی ما قرار گرفته اند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به آغاز ماه رمضان و غبار روبی مساجد، گفت: مسجد نقش ارزنده ای در راستای سازندگی انسان دارد که باید از آن به نحو ارزنده ای استفاده شود.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: قلب انسان عرش الرحمان است که باید در راستای زدودن غبار از دل های خود نیز تلاش کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با محکوم کردن کشتار شیعیان مصر، گفت: آن هایی که دور از همه حقایق هستند دست به چنین کارهایی نادرستی می زنند.

 

حجت الاسلام رحمانی، کشتار شیعیان مصر از سوی گروه های تکفیری را نشان دهنده عزت و عظمت شیعه در جهان دانست و خاطرنشان کرد: وهابیت اجرا کننده توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی است./950/پ201/ش

ارسال نظرات