۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۷۳۹۳۰
نماینده خبرگان رهبری:

حمایت از حقوق محرومان وظیفه شوراهای اسلامی شهر و روستا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری توجه به شایسته سالاری و قانون‌گرایی در انتخاب شهردار، حفظ شخصیت و حقوق متقابل، پرهیز از نگرش جناحی و قومی به مسائل، دقت نظر در جلب رضایت و اعتماد مردم، حفظ حقوق محرومان و مستضعفان را از وظایف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد.
آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تبریز به تشریح اهمیت انتخابات 24 خرداد و بازتاب حماسه سیاسی ملت ایران پرداخت و اظهار داشت: حضور حماسی و آگاهانه ملت پای صندوق‌های رأی هیچگاه مورد انتظار دشمنان نظام اسلامی نبود.


وی با بیان این‌که مردم با لبیک به ندای رهبری و در صفوف وحدت، همدلی و صمیمیت حماسه سیاسی ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کردند، گفت: مردم به رسالت دینی، شرعی و ملی خود عمل کردند و امرزو نوبت به منتخبان ملت رسیده که به وعده‌های خود جامه عمل پوشانده و زمینه رفاه عمومی را فراهم کنند.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که امروز رقابت‌ها باید تبدیل به رفاقت در جهت تعالی نظام اسلامی و آبادانی شهرها و روستاها شود، خاطرنشان کرد: باید در تصمیم گیری ها خلوص نیت و رضای الهی را مدنظر قرار داد و روحیه صفا و صمیمیت در شوراهای شهر و روستا را تبدیل به فضای جدال و تفرقه نکنیم.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که فضای حاکم در شوراهای اسلامی نباید دستخوش اختلاف سلیقه‌های اقتصادی، عمرانی و سیاسی قرار گیرد، افزود: باید برای حفظ شخصیت نمایندگان شوراها و حیثیت شهر تبریز که پیشینه فرهنگی و مذهبی فراوانی دارد، از دامن زدن به اختلاف نظرها به شدت پرهیز کرد.


آیت الله شبستری توجه به شایسته سالاری و قانون گرایی در انتخاب شهردار، حفظ شخصیت و حقوق متقابل، پرهیز از نگرش جناحی و قومی به مسائل، دقت نظر در جلب رضایت و اعتماد مردم، حفظ حقوق محرومان و مستضعفان را از وظایف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و گفت: شورای اسلامی تبریز باید در تصمیم گیری، عملکرد، رفتار و شخصیت الگوی دیگر شهرهای کشور باشد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کم‌توجهی شوراهای اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی شهر اظهار داشت: فقر فرهنگی مصیبت‌بارتر از فقر اقتصادی است، اگر فرهنگ جامعه اصلاح نشود، هیچ تضمینی برای بقا و حفظ اموال و دارایی های مردم وجود نخواهد داشت.


وی ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی نباید در حاشیه عملکرد شوراها قرار گیرد، تنها رسیدگی به جنبه‌های مادی و رفاهی مردم مانع از توجه به این حوزه می‌شود، باید بخشی از درآمدهای شهرداری صرف فرهنگ‌سازی و ترویج ارزش های دینی و اخلاقی شود، در غیر این صورت فعالیت‌های عمرانی فایده ای نخواهد داشت.


نماینده خبرگان رهبری هزینه صحیح درآمدهای شهرداری در حوزه‌های فرهنگی را مطالبه امروز فعالان این عرصه دانست و گفت: توسعه حوزه‌های علمیه، ساخت مساجد و مصلاها و همچنین مساعدت از فعالان غیردولتی عرصه فرهنگ و دین می تواند عاملی مهم در مقابله با ناتوی فرهنگی غرب باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات