۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۷۳۹۵۳
اوقاف شیعه عراق خواستار شد؛

توجه دولت مصر به شیعیان و محاکمه عاملان قتل شیخ حسن شحاته

خبرگزاری رسا ـ اوقاف شیعه عراق در پیامی رسمی از دولت مصر خواست به شیعیان این کشور توجه ویژه‎ای داشته باشد و عاملان قتل شیخ حسن شحاته و یارانش را محاکمه کند.
صالح الحيدري، رييس اوقاف شيعي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صالح الحیدری رییس اوقاف شیعه عراق امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری الفرات عراق بار دیگر قتل 5 تن از شیعیان مصر را محکوم کرد و گفت: ما نامه ای را از راه وزارت خارجه عراق به دولت مصر ارسال کرده و افزایش توجه به شیعیان این کشور را خواستار شدیم.

 

وی افزود: در این نامه از دولت مصر خواسته شده است که حمایت خود از شیعیان را افزایش داده و از تکرار جنایت گروه‌های تروریستی جلوگیری کند.

 

رییس اوقاف شیعیان عراق تصریح کرد: ما به محکوم کردن این جنایت بسنده نخواهیم کرد و مطمئنا اقداماتی را برای پایان دادن به این گونه جنایت‌ها به کار خواهیم گرفت.

 

الحیدری با اشاره به جدیت اوقاف شیعه برای دنبال کردن وضعیت شیعیان مصر خاطرنشان کرد: اوقاف شیعه عراق تأکید دارد که عاملان این جنایت به هیچ وجه نماینده ملت بزگ مصر نیستند بلکه نمایندگان گروه‌های وهابی و تکفیری هستند که با وحشیگری تمام جان برادران مؤمن خود را می‌گیرند.

 

گفتنی است شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق و همیچنین مردم این کشور واکنشهای گسترده‌ای را به قتل شیخ حسن شحاته و 4 تن دیگر از شیعیان مصر نشان دادند./983/ب902/د

ارسال نظرات