۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۷۴۱۸۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ تألیف دو کتاب «أین العمار» و «خورشیدنامه» در تکاب، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های آزاد شمال استان در خوی، اجرای طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان و برگزاری آزمون پایانی دوره های تربیت مربی قرآن در مهاباد مهم‎ترین عناوین اخبار کوتاه استان آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، دو کتاب «أین العمار» و «خورشیدنامه» در موضوعات دینی به کوشش ابوالفضل فرجی در شهرستان تکاب تألیف و در مرحله چاپ و انتشار قرار گرفت.

کتاب أین العمار با موضوع معرفی شخصیت‌های معاصر و تبیین اقدامات شایسته و ارزنده مفاخری که برای اعتلای فرهنگی دینی و اسلامی انجام داده‌اند، تألیف شده است.

نویسنده در کتاب خورشیدنامه نیز به معرفی ابعاد شخصیتی و سیره زندگی امام عصر(عج) و ویژگی‌های حکومت مهدوی، باید و نبایدهای مهدوی و زمینه‌سازی برای ظهور در جامعه منتظر پرداخته است.

از تألیفات دیگر ابوالفضل فرجی، می‌توان به «قواعد المبین» و «پرواز با کلمات آسمانی 1» در موضوعات تجوید کاربردی قرآن کریم اشاره کرد.

برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های آزاداسلامی شمال آذریجان غربی در خوی

علیرضا جوهری، مدیر اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی شمال استان به مرکزیت شهرستان خوی از هشتم تیرماه در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح پنج روزه اساتید با مباحث و موضوعاتی چون اندیشه سیاسی، عفاف و حجاب، معنویت‌های بدون دین و اسلام‌ستیزی در رسانه‌های غربی با تدریس اساتید مجرب و برجسته حوزه و دانشگاه آشنا می‌شوند.

مدیر اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد آذربایجان غربی با بیان این که 54 نفر از اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی شمال استان از شهرهای ماکو، خوی، چایپاره، شوط و چالدران به مدت پنج روز در این طرح شرکت دارند، گفت: طرح ضیافت اندیشه اساتید مرکز استان در شهرستان ارومیه بعد از ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

اجرای طرح همای رحمت در آذربایجان غربی همزمان با ماه مبارک رمضان

یحیی زینال‌پور، مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران، با تشریح عملکرد سه ماه اول سال‌جاری در خصوص فعالیت‌های این سازمان، گفت: طرح «همای رحمت» با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ بشردوستانه و یاری رساندن به نیازمندان همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح «همای رحمت» با همیاری داوطلبان جمعیت هلال احمر و خیرین استان در جهت حمایت معنوی از قشر نیازمند جامعه اجرا می‌شود.

زینال‌پور در ادامه از اعزام 17 کاروان نیکوکاری در قالب برنامه‌های بشردوستانه به مناطق محروم استان خبر داد و افزود: در اعزام این کاروان‌ها اولویت با مناطق محروم روستایی است که سال گذشته برنامه های این کاروان‌ها در راستای بهسازی و مرمت مساجد روستایی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به راه اندازی 19 پایگاه امداد و نجات جاده ای در تابستان سالج جاری با هدف خدمت رسانی داوطلبانه در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: از این تعداد 12 پایگاه ثابت و 2 پایگاه سیار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و طرح‌های ویژه تابستان امسال در دو مرحله اجرا می‌شود که بخش اول آن در ماه مبارک رمضان و از ابتدای تیرماه جاری آغاز شده و مرحله دوم طرح‌های تابستانی امداد و نجات هلال احمر بعد از ماه رمضان و همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی اجرا می‌شود.

برگزاری آزمون پایانی دوره های تربیت مربی قرآن کریم در مهاباد

سید ابراهیم حسینی، مسؤول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی مهاباد اظهار داشت: آزمون شفاهی پایان دوره‌های تربیت معلم رشته روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم امروز در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که دوره‌های تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن در شهرستان مهاباد در قالب دو کلاس برای آقایان و بانوان برگزار شد، تعداد افراد شرکت‌کننده در این دوره را 50 نفر اعلام کرد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی دوره‌های تربیت معلم از آذرماه سال گذشته با همکاری شش مربی قرآنی آغاز شده بود و تا ابتدای تیرماه جاری ادامه داشت.

حسینی در ادامه برپایی کارگاه‌های آموزشی با عناوین مختلف همچون حجاب و عفاف، مهارت‌های قبل از ازدواج ویژه بانوان، کارگاه آموزشی با عنوان فاطمه(س) بهترین الگوی زن مسلمان برای دختران مقطع متوسطه را از جمله کارگاه‌های برپا شده از ابتدای سال تاکنون عنوان کرد.

مسؤول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی مهاباد همچنین به راه‌اندازی پورتال جامع مساجد شهرستان مهاباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 63 مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان وجود دارد که از این تعداد اطلاعات و برنامه‌های 4 مسجد وارد سامانه پورتال شده و تا پایان خردادماه نیز یک مسجد به این تعداد افزوده می‌شود./936/د101/غ

ارسال نظرات