۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۷۴۱۸۵
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‎های خوزستان:

دولتمردان مصری از عاقبت حسنی مبارک عبرت بگیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با تأکید بر این که کشتار وحشیانه شیعیان در مصر سرافکندگی را برای حکومت این کشور به دنبال خواهد داشت، ابراز داشت: به دولتمردان مصری توصیه می شود که به عاقبت حاکمان قبلی برخی کشورهای عربی نگاه بیندازند و از سرانجام حسنی مبارک، دیکتاتور مصر عبرت بگیرند.
حجت الاسلام شفيعي ، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي خوزستان

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که تحلیل حوادث در دنیای امروز بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار داشت: صحنه گردان اصلی حوادث اخیر مصر آمریکا و رژیم اشغال گر قدس است.

وی ابراز داشت: کشتار مسلمانان به ویژه شیعیان به یقین به ضرر امت اسلامی است و کسانی که از این حوادث خونبار سود می برند، آمریکا و اسرائیل غاصب هستند.

کاشت بذر نفاق و کینه در بین امت اسلامی از اهداف مهم آمریکا و اسرائیل است

حجت الاسلام شفیعی با تأکید بر این که کاشت بذر نفاق و کینه در بین امت اسلامی از اهداف مهم آمریکا و رژیم صهیونیستی است، بیان داشت: وقایعی که در کشورهای اسلامی در حال رخ دادن است در هیچ یک از کشورهای اروپایی اتفاق نمی افتد و استکبار جهانی مدیریت اجتماعی را به صورتی انجام می دهد که این اتفاقات در کشورهای اروپایی پیش نیاید.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان این که آمریکا به دنبال تشدید اختلافات در کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: آمریکا و رژیم اشغال گر قدس همزمان در کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و مصر در حال ایجاد فتنه هستند و وهابیت به عنوان فرزند نامشروع استکبار جهانی در حال کشتار مسلمانان است.

حجت الاسلام شفیعی تأکید کرد: به یقین تکفیری‌ها و سلفی‌ها در جایگاهی نیستند که خودشان طراح این جنایات باشند و تکفیری‌ها طبق میل و دستور اربابان خود که در کاخ سفید و تل آویو نشسته اند، عمل می‌کنند.

شهادت برای شیعیان آرزو و میل همیشگی است

وی با بیان این که خون مظلوم بی تأثیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: شهادت برای شیعیان آرزو و میل همیشگی است و ما ترسی از مرگ و شهادت نداریم اما استکبار جهانی و مزدوران آنها بدانند که خون مظلومان و مستضعفان گریبان گیر جنایات کاران خواهد شد.

حجت الاسلام شفیعی با تأکید بر این که وهابیت بازی خورده توطئه‌ها و فتنه‌های آمریکا است، ابراز داشت: وهابیت با این جنایات خود را در صحنه جهانی منزوی و منفور خواهد کرد و این اسلام و تشیع است که در جهان مانند ستاره پرفروغی خواهد درخشید.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با تأکید بر این که ظهور انقلاب اسلامی ایران سبب شد که قدرت عظیم و پرتوان اسلام به جهان نشان داده شود، تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) «ابهت بلوک های شرق و غرب با اقتدار اسلام در هم شکست» و همواره اسلام ماندگار و جاودان بوده است.

حجت الاسلام شفیعی اضافه کرد: استکبار جهانی با تحمیل طالبان، القاعده و وهابیت به اسلام در تلاش است که چهره ای خشن و زشت از دین مبین اسلام را به جهانیان نشان دهد و جنایت هایی را که در کشورهای اسلامی انجام می دهند با نام اسلام پایان می دهند.

وی با اشاره به حمایت استکبار جهانی از گروه های تکفیری و سلفی، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی برای حمایت از وهابیت و جنایاتی که این فرقه ضاله انجام می دهد در آینده باید هزینه سنگینی را پرداخت کند و همواره براساس آموزه های قرآنی خون مظلوم بی تأثیر نخواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان به وظیفه حکومت مصر و جامعه الازهر در قبال جنایات اخیر مصر اشاره و تصریح کرد: حکومت مصر باید بداند که نسبت به جان، مال و ناموس شهروندان مصری مسؤول و پاسخگو است.

کشتار شیعیان در مصر سبب سرافکندگی حکومت مصر شد

حجت الاسلام شفیعی با تأکید بر این که کشتار وحشیانه شیعیان در مصر سرافکندگی را برای حکومت این کشور به دنبال خواهد داشت، ابراز داشت: به دولت مردان مصری توصیه می شود که به عاقبت حاکمان قبلی برخی کشورهای عربی نگاه بیندازند و از سرانجام حسنی مبارک، دیکتاتور مصر عبرت بگیرند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: حکومت مصر اگر می خواهد مسؤولیت پذیری خود در برابر شهروندان مصری را نشان دهد باید عاملان این جنایت را به اشد مجازات تنبیه کند.

علما در هر برهه ای از زمان وظیفه دارند در برابر بیداد و ستم ایستادگی کنند

وی به وظیفه جامعه الازهر در برابر حوادث اخیر مصر اشاره کرد و بر سابقه طولانی و معتبر جامعه الازهر در نزد جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: علما در هر برهه از زمان وظیفه دارند که از حق مظلومان عالم دفاع و در برابر بیدا و ستم واکنش و ایستادگی کنند.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که در برهه کنونی جامعه الازهر در یک پیخ تاریخی حساس قرار گرفته است، ابراز داشت: جامعه الازهر باید به صورت رسمی و گسترده این جنایات را محکوم و اعلام کنند که وحدت اسلامی یک تکلیف و وظیفه همگانی است و از جامعه الازهر نیز درخواست داریم که وظایف شرعی، دینی و عقلی دولت مردان مصری را به آنها گوشزد کنند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان این که وظیفه امت اسلامی به صورت یکپارچه جراحی غده بدخیم وهابیت است، اظهار داشت: وهابیت بدون تردید ساخته و پرداخته استکبار جهانی است و پشت عملکرد این فرقه ضاله صهیونیزم بین الملل است که حوزه های علمیه، علما و امت اسلامی باید در برابر اقدامات وهابیت ایستادگی و برای درمان این غده سرطانی برنامه ریزی کنند./9461/ت302/س

ارسال نظرات