۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۷۴۳۵۷
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی:

علما و اندیشمندان جهان اسلام کشتار شیعیان مصر را یک خطر جدی برای اسلام بدانند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور با تأکید بر این‌که علما و اندیشمندان جهان اسلام باید حادثه شهادت شیعیان در مصر را یک خطر جدی برای اسلام بدانند، خشن نشان دادن چهره منور، رحمانی و مهربان اسلام در دنیا را نخستین برنامه‌ تکفیری‌ها دانست.
حجت الاسلام ميرتاج الديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رییس جمهور پیش از ظهر امروز سه شنبه یازدهم تیرماه در حاشیه مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسن شحاته که از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب سلامی در مسجد ارک تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: حادثه عملیات تروریستی در روستای ابومسلم قاهره حادثه بسیار تلخ و فتنه افراطی‌های تکفیری بود که متأسفانه مانند سرطان در عالم اسلام نفوذ کرده‌اند.

وی تأکید کرد: علمای اسلام، متفکرین و اندیشمندان جهان اسلام باید این حادثه که در آن جمعی از مسلمانان و شیعیان به خاک و خون کشیده و ترور شدند را به‌عنوان یک خطر جدی برای همه اسلام بدانند.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیست‌ها را پشت پرده تکفیری‌ها دانست و با اشاره به این‌که افراطی‌ها چند چیز را برنامه خودشان قرار داده‌اند، بیان داشت: اینها چهره منور، رحمانی و مهربان اسلام را در دنیا خشن نشان می‌دهند که جهانیان و نسل جوان را در میان کشورهای مختلف و پیروان مذاهب مختلف نسبت به اسلام بدبین کنند.

معاون رییس جمهور افزود: دومین برنامه تکفیری‌ها ایجاد اختلاف در میان مسلمانان است و این یکی از خطراتی است که ما باید شدیدا از آن پرهیز کنیم.

وی ابراز داشت: امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی از ابتدا پرچم وحدت را در دنیا بلند کرد و امروز مقام معظم رهبری این پرچم را بر دوش دارد و همه مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی بیان داشت: خوشبختانه علمای مصر، شیخ و اساتید دانشگاه الازهر این عمل زشت را محکوم کردند و امیدواریم که با برخورد جدی و قاطعی که با عوامل آن خواهند داشت، شاهد تکرار این حوادث نباشیم./956/پ202/ص

ارسال نظرات